حمایت مالی شد
راه‌حل‌های فناوری مبتنی بر ابر به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا اکوسیستم جدیدی از تأمین‌کنندگان را با چابکی و انعطاف‌پذیری بیشتر مدیریت کنند.
با مشارکت Infosys Cobalt
تنش‌های ژئوپلیتیک و دگرگونی دیجیتال – که به تغییر شکل فرآیندهای تولید و مونتاژ در صنایع مختلف ادامه می‌دهند – در چند سال گذشته آسیب‌پذیری‌هایی را در مدل زنجیره تامین سنتی «به‌موقع» (JIT) نشان داده‌اند. روش JIT که در ژاپن پیشگام شد و در دهه 1970 توسط تویوتا رایج شد، هدف از روش JIT جلوگیری از موجودی اضافی با سفارش محصولات و مواد خام تنها در صورت نیاز برای به حداقل رساندن هزینه ها و به حداکثر رساندن کارایی است. اما تولیدکنندگان محصولات، از خودرو گرفته تا لوازم الکترونیکی مصرفی، می بینند که مدل JIT چقدر ضعیف است.
وقتی همه‌گیری کووید-19 در اوایل سال 2020 شروع شد، تولیدکنندگان خودرو، لوازم الکترونیکی و سایر محصولات فناوری انتظار داشتند فروش کاهش یابد و بنابراین سفارشات نیمه‌رساناها را کاهش دادند. دو سال بعد، صنعت هنوز هم از این تصمیم متزلزل است. کاهش سفارشات نیمه هادی ها منجر به کمبود جهانی تراشه هایی شد که برای تامین انرژی همه چیز از هوش مصنوعی گرفته تا تجهیزات پزشکی استفاده می شود و باعث شد برخی از تولیدکنندگان مجبور به توقف تولید شوند. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی، طبق گزارش ارائه‌دهنده خدمات صنعت خودرو، Cox Automotive ، موجودی خودروهای ایالات متحده در نیمه دوم سال 2021 به زیر 1 میلیون دستگاه در ایالات متحده کاهش یافت – تقریباً یک سوم سطح قبل از همه‌گیری.
برای اینکه مدل JIT کار کند، کیفیت و عرضه مواد اولیه، تولید کالاها و تقاضای مشتری برای آنها باید در یک راستا باقی بماند. اگر یکی از حلقه‌های زنجیره شکسته شود، متوقف شود یا از همگامی خارج شود، تأثیر آن بر زنجیره‌های تأمینی که سراسر جهان را در بر می‌گیرند، بلافاصله احساس می‌شود. برای شرکت‌هایی که نمی‌توانند سفارش‌ها را به‌موقع تحویل دهند، خطر از دست دادن نه تنها دستاوردهای کارایی، بلکه اعتبار برند، سهم بازار و درآمد را نیز دارند.
اکنون، شرکت‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت زنجیره تامین خود هستند که انعطاف‌پذیری و شفافیت بیشتری را ارائه می‌دهد. در بخش خودرو، برخی از شرکت‌ها از جمله نیسان و تویوتا، پیشگام JIT، سطح موجودی تراشه‌ها را افزایش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از جمله فولکس واگن و تسلا در تلاش برای تامین منابع فلزات کمیاب خود هستند. اما فناوری‌ها، از جمله اینترنت اشیا (IoT)، 5G، و برنامه‌های کاربردی تجاری نیز به شرکت‌ها راه‌های جدیدی برای جلوگیری از اختلال و واکنش به شرایط پیش‌بینی نشده ارائه می‌دهند.
دگرگونی زنجیره تامین خودرو در دنیای دیجیتالی فزاینده‌ای رخ می‌دهد که با نگرانی‌های زیست‌محیطی درگیر است. با تشدید نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی، و دولت‌ها در سراسر جهان صنایع را مجبور می‌کنند تا به شیوه‌های سازگارتر با محیط‌زیست روی آورند، صنعت خودرو و شبکه‌های زنجیره تامین آن در حال تغییری عمیق هستند. خودروسازان از موتورهای احتراق داخلی و تولید در مقیاس بزرگ دور شده و به سمت خودروهای برقی یا خودمختار بدون آلایندگی صفر و کربن خنثی با تمرکز بر برق یا هیدروژن به عنوان منابع انرژی حرکت می کنند. به عنوان مثال، وسایل نقلیه خودران به عنوان "سرورهای روی چرخ" دیده می شوند که به جای موتورهای احتراقی به باتری، سیم کشی، فناوری لیزر و برنامه نویسی متکی هستند. غول‌های فناوری مانند سونی ژاپن و بایدو چین نیز برنامه‌هایی را برای خودروهای الکتریکی خود (EV) اعلام کرده‌اند که به رقابتی داغ در بازار خودروهای برقی دامن می‌زند.
طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال 2021 به 6.6 میلیون رسید که 8.6 درصد از کل فروش خودروهای جدید را تشکیل می‌دهد: بیش از دو برابر سهم بازار از سال 2020، و از 0.01 درصد در سال 2010. ارائه‌دهنده بینش تجاری. IHS Markit تخمین می زند که تعداد مدل های EV در ایالات متحده 10 برابر افزایش یابد، از 26 مدل در سال 2021 به 276 دستگاه در سال 2030. در عین حال، ایستگاه های شارژ به تنهایی باید از 850000 در سال 2021 به نزدیک به 12 میلیون در سال 2030 افزایش یابد. برای رفع نیاز روزافزون به وسایل نقلیه با باتری، سازندگان باید اکوسیستم جدیدی از شرکا را ایجاد کنند که قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز برای تولید و عملکرد موفق این وسایل نقلیه جایگزین را تامین کند. طبق تحقیقات Transport Intelligence، "زنجیره تامین برای کل پیشرانه تغییر خواهد کرد و انواع قطعات، فرآیندهای لجستیکی به کار رفته برای جابجایی آنها، بازارهای مبدا و مقصد و همچنین ویژگی لایه‌بندی زنجیره‌های تامین خودرو تغییر خواهد کرد. " این پیامدهای بسیار زیادی برای نحوه سفارش زنجیره تامین خودرو دارد.
در همین حال، همه چیز در بخش خودرو، از خود خودرو گرفته تا کل کارخانه‌ها، با پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، 5G و روباتیک، بیشتر به هم متصل می‌شوند. در ماه‌های اخیر، نیسان از ابتکار «کارخانه هوشمند» خود در کارخانه توچیگی در شمال توکیو رونمایی کرد که از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و روباتیک برای تولید خودروهای نسل بعدی در محیطی با آلایندگی صفر استفاده می‌کند. و فولکس واگن یک شبکه بی سیم خصوصی 5G را در کارخانه مرکزی خود در ولفسبورگ آلمان مستقر کرده است تا موارد استفاده جدید کارخانه های هوشمند را آزمایش کند.
همانطور که تولید دیجیتالی تر می شود، رفتار مصرف کننده نیز بیشتر می شود. برندهای خودرویی مدل‌های فروش مستقیم به مصرف‌کننده را ارائه می‌کنند و مشتریان را قادر می‌سازد تا فرآیند فروش را از طریق کانال‌های دیجیتال تکمیل کنند. در حالی که بازیگران جدید رویکردی فقط آنلاین به مدل فروش دارند، متصدیان فعلی از ابتکارات دیجیتالی در مشارکت با فروشندگان استقبال می‌کنند که در آن خدمات، پس از فروش، و خدمات هنوز از طریق یک فروشنده ارائه می‌شود. در سال 2020، 69 درصد از فروشندگان در ایالات متحده حداقل یک مرحله دیجیتالی را به فرآیند فروش خود اضافه کردند. و 75 درصد از فروشندگان توافق کردند که بدون انتقال بیشتر فرآیند فروش به صورت آنلاین، قادر به ادامه حیات طولانی مدت نخواهند بود. هر دو مدل برای اطمینان از دقیق بودن موجودی و در دسترس بودن نیاز به دید بیشتری در زنجیره تامین دارند.
مصرف‌کنندگان، کارخانه‌ها، خودروها، و زنجیره‌های تامین به‌هم‌پیوسته‌تر، داده‌های زیادی تولید می‌کنند. جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل این داده‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا با شناسایی مسائل بالقوه عرضه، افزایش کارایی و ارائه جدول زمانی دقیق‌تر به مشتریان، ریسک تجاری را کاهش داده و چابک‌تر شوند. برای مثال، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌تواند به سازندگان کمک کند تا به «اگر؟» پاسخ دهند. پرسش و پاسخ فعالانه تاثیر اختلالات احتمالی زنجیره تامین را کاهش دهد. قابلیت ردیابی دیجیتال شرکت ها را قادر می سازد تا محصولات و کالاها را در حین حرکت در امتداد زنجیره ارزش دنبال کنند و اطلاعات دقیقی در مورد منشأ ورودی ها، شیوه های تامین کننده منبع و فرآیندهای تبدیل به آنها ارائه دهد. محمد رافعی طرفدار، SVP و CTO Infosys می‌گوید: «در سمت تقاضا، مشتریان انتظار دارند زمان تحویل خودرو به آن‌ها و وضعیت خدمات، قطعات یدکی و لوازم جانبی را مشاهده کنند.
در تلاش برای مهار داده ها و ایجاد دید بیشتر در سراسر تجارت، تولیدکنندگان از انواع راه حل های فناوری از جمله برنامه های کاربردی تجاری – مجموعه نرم افزارهایی که برای پشتیبانی از عملکردهای تجاری طراحی شده اند، استفاده می کنند. همراه با خدمات ابری، برنامه‌های کاربردی تجاری مناسب می‌توانند به سازمان‌ها دسترسی بیشتری به فناوری‌های پیشرفته بدهد، که سپس می‌توانند در مقیاس مدیریت شوند و نیاز به دید، تجزیه و تحلیل و امنیت سایبری را برطرف کنند. از آنجایی که همه چیز بیشتر به هم متصل می‌شود و مستقل‌تر می‌شود، «نیاز به فناوری وجود دارد که بتواند با تقاضا مقیاس‌پذیر باشد. اینجاست که اپلیکیشن‌های ابری و تجاری نقش‌های بسیار مهمی دارند.
از آنجایی که تولیدکنندگان زنجیره تامین را با امید به چابکی و انعطاف پذیری نوسازی می کنند، طرفدار می گوید که تولیدکنندگان حرکت به سمت یک زنجیره تامین حساس را آغاز خواهند کرد. یعنی یک زنجیره تامین که می تواند در زمان واقعی حس کند، پردازش کند و پاسخ دهد. Sentience برای چند حوزه در زنجیره تامین، از جمله برنامه ریزی، بینش، قابلیت ردیابی، تجزیه و تحلیل، و مدیریت دارایی و موجودی قابل اعمال است. برای مثال، زنجیره تامین حساس می‌تواند تشخیص دهد که آیا موجودی باید بین کارخانه‌ها جابه‌جا شود و اقدامات مناسب را انجام دهد یا حداقل توصیه‌هایی را مشروط به تایید ارائه کند.
طرفدار می‌گوید: «برخی از این قابلیت‌ها به‌طور کامل در پلتفرم‌هایی که در حال حاضر در دسترس هستند، استفاده نمی‌شوند، اما سرمایه‌گذاری در ابر، هوش مصنوعی و فناوری که کل شبکه زنجیره تأمین را به صورت نمودار مدل‌سازی می‌کند، اساساً ما را قادر می‌سازد تا یک دیجیتال ایجاد کنیم. مغزی که می تواند تصمیمات یا توصیه های آگاهانه بگیرد."
به سختی می توان گفت که چه زمانی چنین هوش دیجیتالی به طور کامل شکل می گیرد. اما یک چیزی که به نظر می رسد کارشناسان در مورد آن توافق دارند: دهه آینده می تواند یکی از بزرگترین اختلالات فناوری در صنعت خودروسازی جهانی باشد، زیرا مرز بین شرکت های فناوری و خودرو به طور فزاینده ای مبهم می شود. توسعه وسایل نقلیه خودران و الکتریکی، بازیگران جدیدی را به صنعت خودرو تزریق می کند و به طور قابل توجهی رویه های زنجیره تامین آن را تغییر می دهد. همراه با جهانی‌سازی، فناوری‌های مخرب، تغییر تقاضای مصرف‌کنندگان و تغییرات در فرآیندهای تولید، زنجیره تامین خودرو احتمالاً با مشکلاتی در مسیر پیش رو مواجه خواهد شد. برای افزایش کارایی تولید و تسریع زمان ورود به بازار، دستیابی به دید بهینه زنجیره تامین کلیدی است. و خودروسازان ممکن است نیاز به پذیرش و انطباق با فناوری های جدید در ابر، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که اکوسیستم جدید تامین کنندگان آنها شفاف، چابک و مقاوم در برابر نوسانات جهانی است.
این محتوا توسط Insights، بازوی محتوای سفارشی MIT Technology Review تولید شده است. این توسط هیات تحریریه MIT Technology Review نوشته نشده است.
اگر روسیه ارتباط خود را با نهادهای حاکم بر اینترنت قطع کند یا از آن خارج شود، ممکن است اینترنت برای هیچ یک از ما دیگر هرگز شبیه به آن نباشد.
استارت‌آپ‌های محاسبات کوانتومی همه‌گیر هستند، اما مشخص نیست که آیا در آینده نزدیک می‌توانند کار مفیدی تولید کنند یا خیر.
دو محقق هلندی با ضربه زدن به نرم افزاری که شبکه های برق جهان، خطوط لوله گاز و غیره را اجرا می کند، برنده یک قهرمانی بزرگ هک شده اند. این ساده ترین چالش آنها بود.
شبح هکرهای روسی و اتکای بیش از حد به همکاری داوطلبانه بخش خصوصی به این معنی است که مقامات در نهایت برای سخت گیری آماده می شوند.
پیشنهادهای ویژه، داستان های برتر، رویدادهای آینده و موارد دیگر را کشف کنید.
از اینکه ایمیل خود را ثبت کردید، متشکریم!
به نظر می رسد مشکلی پیش آمده است.
ما در ذخیره تنظیمات برگزیده شما با مشکل روبرو هستیم. سعی کنید این صفحه را بازخوانی کنید و یک بار دیگر آنها را به روز کنید. اگر همچنان این پیام را دریافت می‌کنید، با فهرستی از خبرنامه‌هایی که می‌خواهید دریافت کنید، با ما از طریق customer-service@technologyreview.com تماس بگیرید.
گزارش‌های عمیق ما نشان می‌دهد که در حال حاضر چه خبر است تا شما را برای اتفاقات بعدی آماده کند.
اشتراک در برای حمایت از روزنامه نگاری ما
© 2022 بررسی فناوری MIT

source

توسط techkhabari