کمپانی لندرور از رنجرور اسپرت 2023 رونمایی کرد. این نسخه که نسل سوم به شمار می‌رود، طراحی بسیار زیبایی داشته و با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها وارد بازار خواهد شد. یکی از این پیشرانه‌ها موتور V8 ساخت کمپانی ب‌ام‌و است که قبلا در نسخه اصلی رنجرور نیز به کار گرفته شده است. جالب اینکه این نسل از رنجرور اسپرت با پیشرانه تمام الکتریکی نیز به فروش خواهد رسید تا عنوان اولین مدل برقی برند رنجرور را به نام خود ثبت کند. البته طرفداران این نسخه باید تا سال 2024 منتظر بمانند.
رنجرور اسپرت 2023 هر چند تغییرات ظاهری کمی دارد، اما با وجود این بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از نسل قبلی دیده می‌شود. این خودرو بر مبنای زبان طراحی جدید رنجرور خلق شده و تقریبا تمامی پنل‌های بدنه آن صاف و یکدست هستند. بطور کلی می‌توان این نسل از رنجرور اسپرت را ترکیبی از برادر بزرگ‌تر یعنی رنجرور و مدل‌های دیگری مثل ایووک و ولار دانست.
چراغ‌های اصلی باریک و دستگیره‌های در کشویی مخفی‌شونده از ویژگی‌های بارز رنجرور اسپرت 2023 هستند. شاید در نمای روبرو این خودرو را با سایر اعضای خانواده اشتباه بگیرید، اما در عقب وضعیت کاملا به شکل دیگری است، چرا که رنجرور اسپرت جدید طراحی متمایزی دارد. برخلاف رنجرور، چراغ‌های عقب این مدل افقی هستند و نام کمپانی در بین ‎آنها و درون نواری مشکی رنگ قرار دارد. محل نصب پلاک هم از روی درب عقب، به روی سپر منتقل شده است.
در داخل کابین داشبورد و فرمان داد می‌زنند که با مدلی از رنجرور طرف هستیم! داشبورد این خودرو دو نمایشگر بزرگ را روی خود دارد. نمونه نصب شده در قسمت میانی، 13.1 اینچی و خمیده است و بیشتر امکانات از طریق آن مدیریت می‌شوند. نمایشگر موجود در پشت فرمان هم اندازه‌ای برابر با 13.7 اینچ دارد. این خودرو به آمازون الکسا نیز مجهز است و راننده می‌تواند به وسیله فرمان‌های صوتی تنظیمات را کنترل کند.
خبر خوش برای علاقه‌مندان موسیقی اینکه رنجرور اسپرت 2023 از سیستم صوتی ساخت شرکت مریدین بهره می‌برد. این سیستم 1430 واتی، 29 اسپیکر دارد و یک تجربه شنیداری کم‌نظیری را برای سرنشینان رقم می‌زند. سیستم تصفیه هوا و صندلی‌های 22 جهته مجهز به ماساژور از دیگر آپشن‌های قابل ذکر هستند.
همانند برادر بزرگ‌تر، رنجرور اسپرت هم بر اساس پلتفرم MLA-Flex ساخته شده است. این پلتفرم با انواع پیشرانه‌های برقی، هیبریدی شارژی و هیبرید نرم سازگاری دارد. به همین جهت لندرور حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده و می‌خواهد در عرض چهار سال آینده شش مدل تمام الکتریکی را بر مبنای آن تولید کند.
استفاده از پلتفرم MLA-Flex سبب شده فاصله محوری رنجرور اسپرت 2023 با 54 میلیمتر افزایش، به 2977 میلیمتر برسد. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که نسل جدید این خودرو از فضای کابین بیشتری نسبت به نسل پیشین برخوردار است.  
لندرور برای آنکه همه مشتریان رنجرور اسپرت را راضی نگه دارد، تصمیم گرفته این خودرو را با طیف متنوعی از پیشرانه‎‌ها راهی بازار کند. این شاسی‌بلند سایز متوسط لوکس با موتورهای شش سیلندر بنزینی و دیزلی و همچنین پیشرانه‌های هیبرید نرم و هیبریدی شارژی قابل انتخاب خواهد بود. نسخه پرچمدار هم به موتور 4.4 لیتری V8 ساخت شرکت ب‌ام‌و مجهز شده است. ناگفته نماند نیروی تولیدی توسط تمامی پیشرانه‌ها با کمک گیربکس 8 سرعته خودکار ZF به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود.
در ادامه می‌توانید لیست تریم‌های مختلف رنجرور اسپرت 2023 را برای دو بازار اروپا و آمریکا مشاهده کنید.
همانطور که در جداول بالا نیز اشاره شده، تریم پرچمدار با کد P530 شناخته می‌شود. موتور 4.4 لیتری به کار رفته در این تریم، توانایی تولید 523 اسب بخار قدرت را دارد. در نسخه اسپرت‌تر SVR این رقم به احتمال زیاد به فراتر از 600 اسب بخار خواهد رسید.
نکته مهم دیگر اینکه در تریم‌های هیبریدی شارژی P440e و P510e از پک باتری 38.2 کیلووات ساعتی استفاده شده است. با اتکا به این پک تریم‌های مذکور می‌توانند نزدیک به 115 کیلومتر مسافت را با موتور برقی و بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی طی کنند. البته این‌ رکورد در شرایط آزمایشگاهی حاصل شده و در ترددهای روزمره، مسافت قابل پیمایش چیزی در حدود 80 کیلومتر خواهد بود. نسخه‌های هیبریدی شارژی رنجرور اسپرت 2023 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. به همین جهت با 40 دقیقه شارژ تا 80 درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود.
تمامی نسخه‌های مختلف رنجرور اسپرت 2023 از سیستم تعلیق بادی سود می‌برند تا علاوه بر مسیرهای آسفالته، در مسیرهای آفرود هم عملکرد قابل قبولی داشته باشند. این شاسی‌بلند انگلیسی با آپشن چرخ‌های عقب فرمانپذیر نیز عرضه می‌شود. البته در تریم‌های پرچمدار این ویژگی به صورت استاندارد موجود است.
سیستم کنترل حرکات بدنه 48 V دیگر قابلیت جذاب رنجرور اسپرت 2023 است. همانطور که می‌توان حدس زد، این قابلیت باعث افزایش پایداری و بهبود هندلینگ خودرو می‌شود. به گفته لندرور افرادی که نسخه First Edition را خریداری کنند، بصورت رایگان پکیج Stormer Handling را دریافت خواهند کرد. این پکیج شامل سیستم کنترل حرکات بدنه، چرخ‌های فرمانپذیر عقب، دیفرانسیل فعال الکترونیکی و سیستم تورک وکتورینگ (توزیع گشتاور برداری) می‌شود.
رنجرور اسپرت 2023 با یک سیستم جدید به دست مشتری خواهد رسید. این سیستم نقش کروز کنترل در مسیرهای آفرود را ایفا می‌کند و نمی‌گذارد سرعت خودرو به فراتر از محدوده خطرناک برود. این محدوده با پایش فاکتورهایی مثل شیب، زاویه خودرو، زاویه انحراف و زاویه چرخ‌ها سرعت حرکت را تنظیم می‌کند.
رنجرور اسپرت 2023 برای عبور از کانال‌ها و برکه‌های کوچک هم یک حالت ویژه با نام Wade Mode دارد. با فعال شدن این حالت، ارتفاع خودرو به بیشترین میزان ممکن افزایش یافته و دریچه‌های کابین بسته می‌شوند. به لطف این حالت، رنجرور اسپرت می‌تواند از آب‌هایی به عمق 900 میلیمتر عبور کند.
و اما قیمت؛ رنجرور اسپرت 2023 در سرزمین مادری با پرداخت 79,125 پوند و در آمریکا با پرداخت تقریبا 83 هزار دلار برای مدل پایه قابل خرید خواهد بود. این رقم در حالی تعیین شده که قیمت نسل قبلی تقریبا از 71 هزار دلار شروع می‌شد. تریم پرچمدار نسل جدید این خودرو یعنی P530 First Edition هم 121,500 دلار ارزش دارد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم قیمت رنجرور فول سایز از 104,500 دلار آغاز می‌شود.
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

نمایش


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟




نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


بازگشت به فرم ورود

source

توسط techkhabari