تصاویر مربوط به قمر میماس به عنوان کوچک ترین و درونی ترین قمر سیاره زحل توسط فضاپیمای کاسینی ناسا به ثبت رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای کاسینی ناسا اخیراً تصاویری از درونی ترین قمر سیاره زحل ثبت کرده است که توسط ناسا نیز منتشر شد. تعداد قمرهای سیاره زحل […]
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای کاسینی ناسا اخیراً تصاویری از درونی ترین قمر سیاره زحل ثبت کرده است که توسط ناسا نیز منتشر شد. تعداد قمرهای سیاره زحل ۸۲ عدد است که هر کدام از آنها دارای اندازه های مختلفی هستند. برخی از قمرهای این سیاره از سیاره عطارد نیز بزرگترند. تصاویر ثبت شده توسط فضاپیمای کاسینی ناسا انجام گرفته است.
میماس به عنوان کوچکترین قمر اصلی زحل توسط یک اخترشناس بریتانیایی به نام ویلیام هرشل در سال ۱۷۸۹ کشف شد. شکل آن شبیه یک بیضی و فاصله آن تا سیاره زحل حدود ۱۸۶ هزار کیلومتر است. قرارگیری میماس در مقابل سیاره زحل همانند قفل کشندی ماه در برابر زمین است. قفل کشندی یا قفل گرانشی به دلیل شیب نیروی کشندی یک کره یا جرم آسمانی که به سوی کره ای دیگر رو کرده باشد ایجاد می شود. روی سطح میماس یک دهانه برخوردی غول پیکر نیز وجود دارد که عرض آن 8 مایل بوده و به عنوان ویژگی جذاب میماس شناخته می شود. تصاویر ثبت شده توسط کاسینی نیز حاصل چندین پرواز این فضاپیما از نزدیک با میماس به ثبت رسیده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.

آژانس خبری فناوری Technology news agency (به اختصار تکنا Techna) سال 1389 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام تکنولوژی نیوز (tech-news.ir) تاسیس شد و از بهمن 1392 فعالیتهای خود را بطور جدی آغاز کرد. تکنا در طی این سالها توانست بیش از 10 هزار مقاله اختصاصی در حوزه علم و فناوری تالیف و ترجمه کند. تکنولوژی نیوز در سال 1398 به «آژانس خبری فناوری تکنا» تغییر نام داد. تکنا آژانس خبری مستقل و غیرانتفاعی میباشد و متعلق به هیچ یک از نهادها و دستگاه های دولتی نیست. رسالت ما انعکاس دستاوردها و رخدادهای داخلی و بین المللی حوزه علم و فناوری مانند رویدادهای زیست محیطی، نجوم، پزشکی، اختراعات، کشفیات، اخبار گجتها و… تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.