زیست شناسان دریایی در «خلیج مونتری» کالیفرنیا نوعی «اژدها ماهی» درخشان و کمیاب را کشف کرده‌اند که به آن‌ها «Bathophilus flemingi» گفته می‌شود. این گونه یکی از کمیاب‌ترین نمونه‌ها در بین اژدها ماهیان محسوب می‌شود که با وجود دندان‌های خود یکی از شکارچی‌ها بسیار آب‌های عمیق است.
موسسه تحقیقاتی خلیج مونتری ویدیویی از این موجود دریایی به اشتراک گذاشته که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید. این ویدیو از عمق 300 متری خلیج توسط دستگاه کنترل از راه دور به نام «دکتر ریکت» گرفته شده است. با توجه به اینکه ماهی در عمیق‌ترین نقاط دریا کشف شده، سیستم نور این دستگاه آن را روشن می‌کند و ظاهر درخشان آن کاملا دیده می‌شود.
اژدها ماهی به دلیل رنگ برنزی آن و کمیاب بودنش در میان چند نمونه یافت شده، باعث هیجان دانشمندان شده است. این موسسه در توضیحات ویدیو خود می‌نویسد:
«محققان چندین اژدها ماهی مختلف دیگر را در اعماق خلیج مونتری کشف کرده‌اند، اما این یکی از نادرترین گونه‌هایی است که تاکنون با آن مواجه شده‌ایم. در بیش از سه دهه تحقیق در اعماق دریا و بیش از 27600 ساعت ویدیو، ما تاکنون فقط چهار بار این گونه خاص را دیده‌ایم.»
«بروس رابینسون»، دانشمند ارشد این موسسه و سرپرست تحقیقات تیمی که این کشف را انجام داده به Live Science توضیح می‌‌دهد که فلس‌های اژدها با رنگ برنزی شبیه فلزی می‌درخشد که شبیه هیچ ماهی دیگری از اعماق دریا نیست. همچنین ظاهرا رنگدانه‌هایی که پوست ماهی را تشکیل داده‌اند در واقع نوعی استتار محسوب می‌شود و ماهی را در محیط خود تقریبا نامرئی می‌کند.
رابینسون همچنین توضیح می‌دهد که این ماهی از درخشان بودن خود برای جذب طعمه‌هایش استفاده می‌کند.
گونه‌های دیگری که تاکنون کشف شده‌اند، دارای ظاهری بسیار تیره هستند که وجه تمایز قابل توجهی نسبت به نمونه جدید محسوب می‌شود. همچنین طول این ماهی حدودا 16.5 سانتی متر است. سال گذشته، یک ماهی شناس در توییتر تصاویری از Bathophilus flemingi را به اشتراک گذاشت (تصاویر بالا) که درخشش آن را نشان می‌دهند.
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

بازگشت به فرم ورود