بهار از راه رسیده و روزهای طولانی همراه با نور لطیف آفتاب و هوای ملایم به ما احساس سبکی می‌دهد. با تغییرات طبیعت ما هم باید در برنامه‌ی غذایی‌مان تغییراتی ایجاد کنیم تا بدنمان به بهترین شکل احساس تازگی را تجربه کند. پس وقت آن رسیده که سوپ‌ها، آش‌ها و نوشیدنی‌های گرم جای خود را به اسموتی‌ها، سالادها و ساندویچ‌های سبک بهاری بدهند. اگر در ابتدای روز یک وعده غذای سبک و بهاری بخوریم بی‌شک تمام روز احساس خوبی خواهیم داشت، پس باید به سراغ صبحانه‌ی بهاری مناسب برویم.
در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم ۷ صبحانه‌ی بهاری که بدون گلوتن و بدون لبنیات تهیه می‌شود و برای وگان‌ها مناسب است را آموزش دهیم.
کاسه‌ی چیا، هلو و زغال‌اخته
دانه‌ی چیا سرشار از پروتئین و فیبر است و گزینه‌ی مناسبی برای صبحانه‌ی بهاری است. این پودینگ سالم با کمی وانیل و عسل طعم‌دار می‌شود و روی آن تکه‌های هلو، زغال‌اخته و بادام قرار می‌گیرد.
اسموتی توت و انبه‌ی زنجیلی
اگر به صبحانه‌های نوشیدنی علاقه دارید می‌توانید اسموتی را انتخاب کنید. این اسموتی با توت، انبه، زنجبیل و کمی لیموترش ساخته می‌شود. لیموترش در این ترکیب باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. برای تهیه‌ی این صبحانه‌ی بهاری فقط به مواد اولیه و یک مخلوط‌کن نیاز دارید تا بتوانید در ۵ دقیقه یک اسموتی خوش‌طعم آماده کنید.
موز، کره‌ی بادام زمینی و جو دوسر
یک کاسه جو دوسر همرا با کره‌ی بادام‌زمینی و موز یک صبحانه‌ی بهاری سریع و راحت است که می‌تواند به خوبی شما را سیر نگه دارد. شما می‌توانید این صبحانه را از شب قبل در یک شیشه‌ی در دار آماده کنید تا صبح بتوانید بدون صرف زمان اضافه آن را مصرف کنید.
پیتزای پوست کدو سبز
شاید بگویید پیتزا که غذای سالمی نیست پس چرا در لیست صبحانه‌های سالم قرار دارد؟ این پیتزا با پوست کدو سبز، سبزی، پنیر و آرد تهیه می‌شود و روی آن مارچوبه، گوجه‌ی گیلاسی، تخم‌مرغ و پودر پنیر پارمزان قرار می‌گیرد. پس می‌بینید که یک پیتزای سالم و خوش‌طعم است.
پارافه‌ی زغال اخته، هلو و گرانولا
این پارافه از ذغال اخته و هلو همراه با لایه‌های خامه یا ماست همراه با نارگیل، گرانولای دارچینی و میوه‌های تازه تهیه شده است. یک صبحانه‌ی بهاری سریع، خوش‌طعم، خوش رنگ و وگان.
پنکیک هلوی کاراملی و جو
برش‌های هلوی کاراملی شده را تصور کنید که در یک پنکیک نرم قرار گرفته‌اند! حتی تصورش هم اشتها‌برانگیز است. برای تهیه‌ی این صبحانه‌ی بهاری سالم به مقداری جو، ماست، هلوی تازه و تخم‌مرغ نیاز دارید.
جو و نارگیل برشته
آخرین صبحانه‌ی بهاری این لیست کاسه‌ی جو و نارگیل برشته شده است. جو و نارگیل برشته شده را با ماست، کره‌ی بادام‌زمینی و وانیل مخلوط کنید و روی آن را با آناناس کاراملی عسلی بپوشانید. یک شب در یخچال قرار دهید تا صبح یک صبحانه‌ی لطیف و خوشمزه داشته باشید.
صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است و علاوه بر انرژی مورد نیاز در طول روز، خلق‌وخوی ما را هم برای آن روز شکل می‌دهد. حالا که بهار از راه رسیده و میوه‌های تازه و خوش طعم در بازار وجود دارد بهتر است سراغ صبحانه‌های متنوع و رنگارنگ سالم بروید. ۷ صبحانه‌ای که در این مطلب آموزش داده شد برای وگان‌ها مناسب هستند اما اگر شما گیاهخوار یا وگان نیستید هم می‌توانید از طعم عالی و خواص آن‌ها لذت ببرید.
منبع: huffpost


source

توسط techkhabari