طبق بعضی از گزارش‌ها، مایکروسافت در حال بررسی پیاده‌سازی تبلیغاتی مانند بیلبوردها یا پوسترهای محصولات واقعی در بازی‌های رایگان (فری تو پلی) خود است.
همان‌طور که توسط Business Insider گزارش شده است، این غول فناوری به دنبال فرصت‌های بیشتری برای افزایش سود توسعه‌دهندگان از بازی‌های ویدیویی رایگان است. این نشریه بیان کرده است: «یکی از منابع حدس می‌زند که مایکروسافت در حال حاضر علاقه‌ای به کاهش درآمد تبلیغاتی ندارد زیرا می‌خواهد فرصت‌های درآمدزایی بیشتری را برای توسعه‌دهندگانی که بازی‌های رایگان می‌سازند، فراهم کند.»
گفته شده که مایکروسافت می‌داند که این اقدام ممکن است واکنش‌های بدی را از سوی برخی از بازیکنان به همراه داشته باشد. به‌ویژه، به این دلیل که آثار رایگان برای بازی کردن (فری تو پلی) در حال حاضر جریان‌های درآمدی قدرتمندی دارند و بعضی از آن‌ها به‌شدت از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای منفعت می‌برند.
دو منبع به سایت Business Insider اعلام کرده‌اند: «مایکروسافت می‌خواهد با احتیاط حرکت کند و قصد دارد یک بازار خصوصی ایجاد کند، جایی که فقط برندهای خاص و منتخب می‌توانند تبلیغات را به گونه‌ای در بازی‌ها وارد کنند که تجربه بازی مختل نشود.»
تبلیغ در بازی Burnout Paradise
Business Insider ادعا می‌کند که منابع به آن‌ها گفته‌اند که برنامه‌های اولیه مایکروسافت برای پیاده‌سازی این تبلیغات شامل چیزهایی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی رندرشده دیجیتال در یک بازی اتومبیل‌رانی است. این منبع اشاره کرده: «منابع داخلی نتوانسته‌اند بفهمند که آیا ایکس‌باکس انواع دیگری از تبلیغات درون بازی را مانند پوسته‌های آواتار یا تبلیغات ویدیویی که در لابی‌های بازی پخش می‌شوند، ارائه خواهد کرد یا خیر. منابع آگاه همچنین هنوز نتوانسته‌اند مشخص کنند که آیا مایکروسافت تاکنون این پیشنهاد را به تبلیغ کنندگان برای ایکس‌باکس ارائه کرده است یا خیر»
از نظر مفهومی، فروش تبلیغات درون بازی‌های ویدیویی به‌صورت کلی چیز جدیدی نیست اما در بازار بازی‌های کنسولی بسیار کمتر شاهد آن بوده‌ایم. در سال ۲۰۰۸، باراک اوباما، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری وقت آمریکا، از بازی Burnout Paradise برای پخش تبلیغات برای انتخابات آتی استفاده کرد.
در حالی که این کار در عصر مدرن در اکثر ژانرهای بازی کمتر رایج است اما عناوین مسابقه‌ای و ورزشی مملو از بیلبوردهای تبلیغاتی مختلفی برای محصولات واقعی هستند که معمولا این تبلیغات در نتیجه یک توافق بازاریابی در دنیای واقعی حاصل شده‌اند. سری NBA 2K شامل لیست بلندبالایی از تبلیغات محصولات به‌عنوان بخشی از معامله ادامه‌دار آن‌ها برای بازی‌های بسکتبال است. این تبلیغات در طول فصل به روز می‌شوند.
در حال حاضر در صورت صحت این گزایش و ادعا، فقط باید صبر کنیم و منتظر بمانیم تا ببینیم مایکروسافت قصد دارد این تبلیغات احتمالی را چگونه و در چه آثاری پیاده‌سازی کند. با این حال، طبیعی است که در حال حاضر از عواقب این کار احتمالی نگرانی‌های زیادی داشته باشیم.
منبع: VGC
صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ


source

توسط techkhabari