شرکت تازه تاسیس سانیار موتور، برای مونتاژ یک کراس‌اور چینی از گروه بایک (BAIC group) آماده‌ می‌شود. این خودرو، در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت، رقیب ام‌وی‌ام‌ X33 خواهد بود.
خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است و رتبه‌ی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایه‌گذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعه‌ی بایک محسوب می‌شوند درحالی‌که بزرگ‌ترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی مانده‌اند.
بایک X25 دیار خودرو
تنوع محصولات بایک در بازار چین، انواع سواری، وانت، شاسی‌بلند و هاچبک با پیشرانه‌ی بنزینی و تمام برقی را شامل می‌شود. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E150) و X25 توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند.
کراس‌اور  Senova X35  یا Beijing X3 که در ایران توسط سانیار موتور با برند تیگارد رونمایی شده است؛ یکی از جدیدترین خودروهای بایک محسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر، بایک از نظر کیفیت فنی و طراحی، مشابه خودروسازان طراز اول چین مثل چری، چانگان، جیلی و بی‌وای‌دی نبوده اما با معرفی مدل‌های جدید مثل X35، گام‌های بلند برای پیشرفت را به خوبی نشان داده است.
در نمای اصلی X35، شباهت‌هایی به چند مدل کراس‌اور ساخت چانگان دیده می‌شود. ظاهرا بایک موفق شده است تا کپی‌کاری واضح از خودروهای جیپ که طی سال‌های قبل انجام داده بود، متوقف کند.
تیگارد ایکس35 سانیار موتور X35
چراغ‌های کشیده و اسپرت، با ادوات فلزی در وسط به هم وصل شده‌اند و ساختاری هماهنگ با لبه‌ی کاپوت دارند. جلوپنجره و حفره‌های طرفین سپر نیز، حس یک خودروی مدرن را برای X35 تقویت می‌کند. این خودرو از چراغ‌های LED برای روشنایی روز و مه‌شکن استفاده می‌کند تا فراتر از کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین به نظر رسد. هرچند که ادوات پلاستیکی در سرتاسر قسمت‌های پایین بدنه، نصب شده‌اند.
تیگارد ایکس35 سانیار موتور X35
در نمای جانبی، رینگ‌های ۱۷ اینچ و خطوط ملایم روی بدنه وجود دارند. شیب سقف و رینگ سیاه روی ستون انتهای بدنه، حالتی شبیه به یک کراس‌اور کوپه را برای تیگارد X35 فراهم کرده است. کشیدگی چراغ‌های جلو و عقب، در نمای جانبی به خوبی دیده می‌شود و همراه با ادوات نقره‌ای رنگ روی رکاب و قاب پنجره، ترکیب اسپرت دارند.
در پشت، می‌توان از چراغ‌های بزرگ به عنوان نکته‌ی مثبت در طراخی تیگارد رضایت داشت اما دیگر اجزا شامل درپوش صندوق و سپر پلاستیکی، تفاوت خاصی با دیگر شاسی‌بلندهای اقتصادی ساخت چین ندارند. حجم‌دهی بدنه در عقب، به خوبی انجام شده است و جایگاه مناسبی برای نصب پلاک وجود دارد.
تیگارد ایکس35 سانیار موتور X35
در مجموع، می‌توان از طراحی بدنه‌ی بایک X35 به عنوان یک شاسی‌بلند در کلاس خودروهای میان‌رده‌ی چینی رضایت داشت. این خودرو در بازار کشور سازنده، یک کراس‌اور ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و زیبایی قابل قبول برای رقابت با دیگر تولیدات چینی را دارد.
ابعاد تیگارد ایکس ۳۵، شامل ۴۲۸۶ میلی‌متر طول، ۱۸۱۵ میلی‌متر عرض با ۱۶۶۵ میلی‌متر ارتفاع است.
شکل داشبورد، فرمان و کلیدهای کنترلی مقابل دسته‌دنده، چشم‌نواز و جوان‌پسند هستند. کابین بایک X35، مدرن و خلاقانه به نظر می‌رسد اما فاقد مواد باکیفیت است. این خودرو با فاصله‌ی محوری ۲/۵۶ متر، برای چهار سرنشین بالغ در ردیف جلو و عقب، فضای کافی فراهم می‌کند.
تیگارد ایکس35 سانیار موتور X35
سطح داشبورد، ظاهرا از پلاستیک خشک و ارزان‌قیمت ساخته شده است. بسیاری از ادوات نقره‌ای رنگ هم، فلزی نیستند. از سویی دیگر، طراحی صندلی‌ها و راحتی آن‌ها برای سرنشینان بالغ، بسیار خوب ارزیابی شده است. چیدمان کلیدها با دسته‌بندی مناسب انجام شده و برای استفاده‌ی کاربر، راه‌گشا هستند.
تیگارد ایکس35 سانیار موتور X35
روی داشبورد، نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، پنل تخت با مانیتور TFT برای ارتباط با کامپیوتر سفر نصب شده است. ساختار فرمان با کلیدهای مربوط به کروز کنترل، تماس تلفنی و سیستم صوتی نیز، قابل قبول به نظر می‌رسد. طراحی تودری برای تیگارد ایکس ۳۵، ترکیبی از پلاستیک و مواد نرم (مبله) است.
بایک ایکس ۳۵ از موتور توربوشارژ ۱/۵ لیتر استفاده می‌کند تا ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی ۶ سرعته است.  براساس ادعای شرکت سازنده، میانگین مصرف سوخت X35 با استاندارد یورو۵، حدود ۷/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر خواهد بود.
تیگارد ایکس35 سانیار موتور X35
جزئیات فنی و آماری از توانایی‌های تیگارد X35 هنوز در دسترس نیست اما باتوجه به اطلاعات موجود، احتمالا سرعت‌گیری صفر تاصد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت خواهد داشت.
شاسی بلند کامپکت بایک، احتمالا در ایران با امکاناتی شامل سانروف و سقف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری ESP  و کنترل کشش TCS، دو کیسه هوا، سیستم پایش فشار باد تایرها  TPMS، دو کیسه هوا، سنسور عقب و دوربین پارک، کروز کنترل، ناوبری ماهواره‌ای، رابط بلوتوث و امکان ارتباط تلفنی روی فرمان، همراه صندلی‌های چرم به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.
تیگارد ایکس35 سانیار موتور X35
تیگارد ، پنج ستاره از موسسه تست تصادف و ایمنی خودروهای چین CNCAP دریافت کرده است که البته از این نظر، تفاوتی با دیگر مدل‌های چینی موجود در بازار ایران ندارد.
سانیار موتور هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت تیگارد X35 برای بازار ایران منتشر نکرده است. مدل‌های مختلف این خودرو در کشورهای آرژانتین و مکزیک، ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار قیمت دارند. نمونه‌ی رونمایی شده از بایک X35 در ایران، همراه جعبه‌دنده‌ی CVT و نمایشگر لمسی، نسخه‌ی نزدیک به فول محسوب می‌شود. با این شرایط، ضمن توجه به نرخ دلار در بازار آزاد، احتمالا تیگارد X35 با قیمتی حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان تحویل مشتری خواهد شد.
بعضی منابع خبری کشورمان، بایک X35 را در کلاس ام‌وی‌ام X22 و جک S3 با قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون تومان توصیف کرده‌اند که البته نادرست به نظر می‌رسد؛ چراکه ابعاد و کلاس فنی این خودروها با تیگارد متفاوت است.
در بازار ایران، ام‌وی‌ام X33 مهم‌ترین رقیب تیگارد محسوب می‌شود. محصول مدیران خودرو، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای چینی مونتاژ داخل است و سابقه‌ی بسیار خوبی از نظر خدمات گارانتی و تامین لوازم یدکی دارد. ایکس ۳۳ جدید با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، نسبت به بایک X35، کمی بزرگ‌تر است اما از نظر قدرت پیشرانه تفاوت خاصی ندارد.  ام‌وی‌ام X33 مدل ۱۴۰۱، هم‌اکنون با قیمت ۶۸۲ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود.
ماشین دوست
روزه هاتون قبول.
بهتر بود جدیدترین محصولات چانگان رو با قیمت معقول عرضه میکردند تا تو این ماه مبارک، هدیه ای برای ملت ایران میشد
Avan
طراحی بیرونی اش را نپسندیدم ولی از داخلش خوشم آمد
ARMAN
اه اه اه دیگه داره حالم بهم میخوره
AliREZA
توی این لینک پرفروش ترین ماشین هر کشور گفته شده ، ایران بدجور چسبیده به ماشینای چینی ! ببینید خود مردم چین چه ماشینایی سوار میشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://www.pedal.ir/vision/the-best-selling-cars-around-the-world-in-2022/
امیرشایان فرازی
دیگه نمی‌کشم
عقبش ما قبل تاریخیه
بازم ۱.۵ توربو با CVT خسته کننده
Amard
این خودرو خوبه که وارد بشن اما با قیمت واقعی قیمت این خودرو در چین بین ۵۰ هزار تا ۷۰هزار هست که باقیمت ارز بازار ازاد میشه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تصور کنید اگر این خودرو با این قیمت فروخته بش کی میره دنا پلاس یا تارا بخره با اون قیمت ها
Jdm باز
یه محصول ۱۴ هزار دلاری، شده ماشین پولدارا
واقعا یه کارگر ساده چند سال باید کار کنه تا اینو بخره؟؟؟ خیلی زیاد
اما تو خارج با پس انداز سه ماه حقوق اینو به راحتی میشه گرفت، با پنج یا شیش ماه پس انداز کامل میشه تویوتا chr ،کرولا و…. خرید
اخه چرا ما باید همچین گاری هایی سوار بشیم…
امین.rt
چون لیاقتمون اینه
از ماست که بر ماست
وقتی هر بلایی سرمون میارن صدامون در نمیاد یعنی دوست داریم اینجوری زندگی کنیم
مهدی موتور
مرسی بابت سیانور
جنوب
خدایا مارا از شر موتور ۱/۵ لیتری نجات بده.آمین
حسن
یه نگاه به هجوم محصولات چینی به بازار ایران نشون میده که هیچ چیزی تغییر نمیکنه تو همین سیاهی باید ادامه بدیم حتی شمعی هم روشن نخواهد شد
ایران فرانسه
تعجب می کنم هیچ سایت و رسانه ای به ضعف های فاحش و ظلم و ستم های دیار خودرو به مشتری ایرانی نمی پردازه ، شاهکارهای این شرکت مثنوی هفتاد من کاغذ ه، تخصصش آوردن یک ماشین به تعداد معدود و فروختن به ملت با بدقولی و تاخیر فراوان و بعد قطع عرضه و خوردن تو سر این ماشین ، شاید چون متعلق به وزارت دفاع ه کسی سراغش نمی ره .اول سنوا ۳۵ که در واقع یکی از محصولات ساب سوئد بود و موتور پرقدرت ۲۴۰۰ داشت رو آورد یهو رها کرد. با کلی تبلیغات محصولات هاوال قدیم رو یه تعداد عرضه کرد بقیه رو گذاشت سر کار مثل m4 و هاوال h6 تو نمایش گاه خودروی تهران سال ۱۳۹۴ تمامی محصولات جدید هاوال که بعدها بهمن عرضه کرد رو آورد بعدش هیچی، وانت وینگل ۳و ۵ رو آورد یهو قطع کرد سابرینا آورد هی قطع و هی وصل ،بایک x 25 آورد قطره چکانی خلاصه با این سابقه خراب دوباره با اسم دیگه و رنگ لعاب دیگه آمده، خدا به خیر بگذرونه
پدرام
به نظرم اگه این شرکت های وارد کننده چینی حداقل یکم به سود کمتر قانع بودن خیلی خیلی فروششون بیشتر میشد مثلا همین ماشین رو در محدوده ۳۰۰ میلیون تومان عرضه کنند خیلی بهتره تا اینکه با قیمت بالا بدن اما مشتری نداشته باشه ! همین الان خیلی از ماشین های چینی توی بازار به هیچ عنوان مشتری ندارن فقط یک سری مدیران خودرو و جک هست که اونا هم از قبل جا افتادن و به صورت نقدی هم کمتر کسی خریداری می کنه
genius
فراموش نکن بزرگوار شرکتها طبق یه قانون نانوشته فقط باید تو رنج قیمتی ای از چین بیارن که بازار انحصاری سایپا و ایرانخودرو بهم نریزه.تا حالا فکر کردی چرا همش cuv میارن و خبری از هاچبک و سدان های چینی نیست؟خب چون اونطوری بازار این دوتا بنجل ساز رقابتی میشه
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
سود شرکت واردکننده در حد ۱۰ -۱۵ درصد هست
باقی ماجرا میشه پرداختی عوارض واردات و مالیات خودرو
مهردادکمال
به دلمون موند که یه ماشین غیرچینی تو ایران معرفی شه دیگه حالمون بهم خورد
Avan
مشکل اینه که نه از داخل سراغ غیرچینی ها میرن نه غیرچینی ها به دلیل تحریمها با ایران قرارداد می بندند
genius
بایک تو چینی ها بدک نیست ولی قبلا دیار خودرو و الآن سانیار موتور که همون سهامداران دیارن نشون دادن شرکت استخون داری تو خدمات پس از فروش نیستن.واسه همین سخت بتونن حریف هایمای چینی ایرانخودرو یا مدلای مختلف مدیران خودرو بشن
BENZ
همه ماشین های چینی ایران موتورشون یکی هست فقط از لحاظ قیافه با هم فرق می کنند قیمت هم دل بخواهی میدن
مهدی
همچین طراحی کابینی ارزش داشت باکیفیت تر باشه
قدرت طهماسبی
گران و بی کیفیت در دراز مدت ،ایران شده محل فروش محصولات چینی بی مشتری جهانی ،به فکر ملت ایران باشید
وحید
الان من نوعی اگه ۶۰۰م داشته باشم بخوام ماشین بخرم شاید در نگاه اول این گزینه جذابتری از x33 یا جک s3 باشه اما وقتی میدونم مشتری اول و آخرش خودم هستم بیخیال میشم
مگه اینکه این خودرو حداقل اختلاف قیمت ۱۰۰میلیونی با رقباش داشته باشه که این ریسک رو تا حدی پوشش بده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط techkhabari