اسموتی‌ها معمولا با میوه‌ها و سبزیجات مختلف تهیه می‌شوند و به همین دلیل سرشار از مواد مغذی ضروری هستند. اسموتی‌ها پروتئین دارند که به عضله‌سازی کمک می‌کند. چربی موجود در اسموتی‌ها در سیر کردن مفید است و فیبر موجود در آن‌ها هم به هضم کمک می‌کند. اگر قصد کاهش وزن دارید و می‌خواهید سریع و آسان به هدفتان برسید، مقاله‌ی درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. در مقاله‌ای که امروز در دیجی‌کالا مگ برایتان آماده کرده‌ایم، قرار است طرز تهیه ۳۱ اسموتی لاغرکننده را به شما آموزش دهیم. این اسموتی‌ها را در وعده‌ی صبحانه بخورید و با این کار به فرآیند کاهش وزن خود کمک کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
این اسموتی خوشمزه با چای ماسالا، موز و دارچین درست می‌شود و شما را تا وعده‌ی ناهار سیر نگه می‌دارد. خرمای استفاده شده در این اسموتی حاوی فیبر است که در لاغر کردن نقش دارد، چون شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد و از این طریق جلوی پرخوری را می‌گیرد.
برای دریافت پروتئین گیاهی توفو را به اسموتی خود اضافه کنید. توفو به اسموتی بافتی نرم می‌دهد. موز موجود در این اسموتی به بدن پتاسیم زیادی می‌دهد‌. اگر گیاه‌خوار هستید، از امتحان کردن اسموتی زیر غفلت نکنید.
این اسموتی استوایی همان چیزی است که برای کاهش وزن به دنبال آن هستید. اسپیرولینا نوعی جلبک سبز_آبی بوده که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و پروتئین باکیفیت دارد. این جلبک به‌عنوان یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی روی زمین به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید به این نوشیدنی چربی سالم اضافه کنید، از یک قاشق کره‌ی کاکائو استفاده کنید.
اگر به دنبال یک اسموتی برای پاکسازی بدن خود هستید، حتما اسموتی زیر را امتحان کنید. پرتقال استفاده شده در این اسموتی حاوی ویتامین C است که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. چغندر حاوی بتایین است که به عملکرد کبد کمک می‌کند و منبع خوبی از آهن و ویتامین‌های ب کمپلکس به شمار می‌رود. اگر دچار کمبود آهن هستید، حتما چغندر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نشان داده شده که چغندر فشار خون را کاهش می‌دهد و عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد، چون جریان خون را افزایش می‌دهد.
اسموتی با کره‌ی بادام‌زمینی و توت‌ها
از خوشمزگی این اسموتی مقوی هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. همان‌طور که می‌دانید کره‌ی بادام‌زمینی سرشار از ترکیبات مغذی است و به‌ روش‌های مختلف سلامتی بدن را افزایش می‌دهد. البته حواستان باشد در مصرف کره‌ی بادام‌زمینی زیاده‌روی نکنید، چون حاوی کالری زیادی است. توت‌ها هم غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند.
این اسموتی برای کسانی که قصد دارند به روشی آسان وزن کم کنند یک گزینه‌‌ی عالی به شمار می‌رود. اسموتی زیر بافت غلیظی دارد و خوشمزه است. ماست یونانی پروتئین زیادی دارد و مزه‌ی خوبی به اسموتی می‌دهد.
این اسموتی با کره‌ی بادام و دانه‌ی چیا درست می‌شود و بافت نرمی دارد. برای درست کردن این اسموتی جذاب مراحل زیر را طی کنید.
اگر از طرفداران قهوه هستید، به احتمال زیاد از خوردن اسموتی زیر لذت می‌برید. با مصرف این نوشیدنی فیبر، پروتئین و کافئین دریافت می‌کنید. برای درست کردن این اسموتی لاغرکننده مراحل زیر را دنبال کنید.
اسموتی با بلوبری و انگور
توت‌ها و انگور به بدن بیشتر از نیاز روزانه ویتامین C می‌دهند. ویتامین ذکر شده سطح هورمون استرس به نام کورتیزول را کاهش می‌دهد که ذخایر چربی را تحریک می‌کند. نوشیدن این اسموتی مغذی در صبح روز شما را می‌سازد.
توت‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند و برای بدن فواید زیادی دارند. برای آشنایی با خواص فوق‌العاده‌ی جو دوسر می‌توانید مقاله‌ی زیر را بخوانید.
این شیک نه تنها خوشمزه است، بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی به بدن می‌دهد. اگر وقت زیادی ندارید و می‌خواهید در مدت زمان کم برای خودتان یک اسموتی خوشمزه درست کنید، اسموتی زیر بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. فقط ۵ دقیقه که وقت بگذارید، اسموتی زیر آماده می‌شود.
بلوبری و کره‌ی بادام یک ترکیب عالی و خوشمزه را تشکیل می‌دهند. اگر به بلوبری دسترسی ندارید، به اسموتی زیر توت‌فرنگی اضافه کنید.
اسموتی با شکلات خام
نوشیدنی زیر فقط طی ۵ دقیقه آماده می‌شود. این اسموتی بدون گلوتن است و در تهیه‌ی آن از هیچ محصول لبنی استفاده نشده است. اسموتی زیر به بدن پروتئین، پتاسیم، کلسیم، آهن، ویتامین C، فیبر و ویتامین A می‌دهد.
اگر گیاه‌خوار هستید و می‌خواهید از شر وزن اضافی خود خلاص شوید، حتما نوشیدنی زیر را میل کنید. این اسموتی فقط طی ۱۵ دقیقه آماده می‌شود.
اگر از طرفداران هلو هستید، به احتمال زیاد از اسموتی زیر خوشتان بیاید. با خوردن این اسموتی حدود ۱۱ گرم پروتئین و ۶ گرم فیبر دریافت می‌کنید. درست کردن این نوشیدنی لاغرکننده فقط ۵ دقیقه از شما وقت می‌گیرد.
اسموتی زیر سرشار از چربی‌های سالم از جمله اسیدهای چرب چند غیراشباع است. چربی‌های موجود در گردو ممکن است کالری‌سوزی را افزایش دهند. میزان اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو بیشتر از سایر مغزها است. با خوردن یک فنجان از اسموتی زیر ویتامین A زیادی دریافت می‌کنید.
اسموتی با پرتقال
با خوردن اسموتی زیر مقدار زیادی پروتئین و ویتامین C دریافت می‌کنید. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
این اسموتی غنی از ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و پکتین است. فیبر محلول موجود در این نوشیدنی به کاهش سرعت هضم کمک می‌کند. دارچین هم خواص ضدالتهابی دارد.
این نوشیدنی سرشار از فیبر و منگنز است. منگنز یک ماده‌ی معدنی ضروری برای تولید انرژی در بدن به شمار می‌رود.
آووکادو میوه‌ای سبز رنگ است که چربی‌های سالم زیادی دارد. چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغر کردن و چربی‌سوزی به شمار می‌رود.
اسموتی با چغندر
این نوشیدنی رنگ جذابی دارد و جریان خون به عضلات را افزایش می‌دهد. کاهش فشار خون و افزایش مقاومت از جمله دیگر خواص این اسموتی به شمار می‌روند. توت‌فرنگی استفاده شده در این اسموتی یکی دیگر از بهترین منابع ویتامین C محسوب می‌شود.
گریپ‌فروت به خواص خود در کاهش فشار خون شناخته می‌شود‌. این میوه که در دسته‌ی مرکبات قرار می‌گیرد، سرشار از فیبر، پتاسیم و منگنز است.
نارنگی یکی از میوه‌های محبوب فصل زمستان به شمار می‌رود که ویتامین C دارد و سلامتی بدن را به روش‌های مختلف افزایش می‌دهد. اگر از طرفداران این میوه هستید، حتما اسموتی زیر را میل کنید.
این نوشیدنی مزه‌ای بی‌نظیر دارد و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های متنوع است.
نوشیدنی با ماچا
این نوشیدنی رنگ سبز خود را از ماچا و نعناع گرفته است. چای ماچا خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدپیری دارد و سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد.
طرفداران شکلات حتما از خوردن این اسموتی لذت می‌برند. این اسموتی سرشار از پروتئین است و از اسفناج در تهیه‌ی آن استفاده شده است.
دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، زنجبیل با نفخ مبارزه می‌کند، دانه‌ی چیا سلامت قلب را افزایش می‌دهد، موز چربی‌سوزی می‌کند و بلوبری هم غنی از فیبر است.
ماچا حاوی ترکیباتی به نام کاتچین‌ها است که می‌توانند آزاد شدن چربی از سلول‌های بدن را تحریک کنند و به توانایی کبد برای تبدیل چربی ذخیره شده به انرژی سرعت ببخشند. در تهیه‌ی این اسموتی از هندوانه استفاده شده است که یک میوه‌ی تابستانی محبوب به شمار می‌رود و بدن را به‌خوبی آبرسانی می‌کند. این اسموتی ۲۷۶ کیلوکالری، ۵ گرم چربی، ۹ گرم پروتئین و ۷ گرم فیبر دارد و سرشار از ویتامین A، کلسیم و ویتامین C است. در ادامه طرز تهیه‌ی این اسموتی هیجان‌انگیز آورده شده است.
این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی آب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های متنوع است. همان‌طور که حتما می‌دانید، هویج سلامتی چشم‌ها را افزایش می‌دهد.
همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، سیب سبز حاوی فیبر است. فیبر به شما کمک می‌کند برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید.
اسموتی زیر برای سم‌زدایی از بدن گزینه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌رود. شاید خبر نداشته باشید، اما تربچه حاوی مقدار قابل‌توجهی کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین A، ویتامین C، فولات و ویتامین K است که همگی خواص متعددی برای سلامتی بدن دارند. برگ‌‌های تربچه قابل‌ خوردن هستند و در حقیقت مغذی‌ترین بخش تربچه به شمار می‌روند. به جای اینکه برگ‌های تربچه را کنار بگذارید، از آن‌ها در تهیه‌ی اسموتی استفاده کنید.
اسموتی‌ها حاوی ترکیبات مغذی هستند که به کاهش وزن و چربی‌سوزی کمک می‌کنند. در مقاله‌ی امروز دیجی‌کالا مگ طرز درست کردن ۳۱ اسموتی چربی‌سوز و لاغرکننده را در اختیارتان قرار دادیم. تهیه‌ی این اسموتی‌ها وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، بنابراین تنبلی را کنار بگذارید و حتما آن‌ها را امتحان کنید. در بخش کامنت‌ها به ما و مخاطبان دیگر بگویید اسموتی دلخواه شما کدام است؟
منبع: eat this


source

توسط techkhabari