بعد از انتشار گزارش سه ماهه غول خودروهای الکتریکی، تسلا، مشخص شد که رقم حدود ۹۷۲۰ بیت‌کوین در اختیار این شرکت و دارایی‌های ارز دیجیتال آن در سه ماهه اخیر بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، در فوریه ۲۰۲۱، تسلا با تزریق ۱.۵ میلیارد دلار به بیت‌کوین، زمانی که دارایی دیجیتال حدود ۳۴ هزار دلار قیمت داشت، خبرساز شد. این سرمایه‌گذاری نقش مهمی در روند صعودی ایفا کرد و قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال به ۶۹ هزار دلار رساند.

با این حال، همه چیز خوب نبود؛ نگرانی‌های پیرامون پیامدهای زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین، عمدتا به دلیل اتکای آن به سوخت‌های فسیلی، ماسک را بر آن داشت تا استراتژی بیت‌کوین تسلا را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. 

تسلا ۴۳۲۰ بیت‌کوین را طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ واگذار کرد و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، این شرکت با تقریبا ۷۵ درصد از بیت‌کوین باقی مانده خود که متاسفانه با کاهش ۴۸ درصدی قیمت، روبرو شد.

تسلا که اکنون سومین دارنده عمومی بیت‌کوین در سطح جهان محسوب می‌شود، بازار را با گمانه‌زنی در مورد مراحل بعدی عملکرد خود در این حوزه ترک می‌کند اما با توجه به چشم‌انداز صعودی ایلان ماسک در مورد پتانسیل بیت‌کوین برای محافظت در برابر ارزهای سنتی فیات، بسیاری بر این باورند که سفر رمزنگاری تسلا هنوز به پایان نرسیده است.

با این حال، گزارش اخیر هیچ نشانه روشنی از تعهد آینده تسلا به بیت‌کوین ارائه نمی‌دهد. تحولات نوظهور پیرامون صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین نقطه‌ای حاکی از افزایش سرمایه‌گذاری‌های نهادی در آینده نزدیک است. با چنین هجوم احتمالی، تسلا ممکن است به جای عقب ماندن، از فرصت استفاده کند.

علاوه بر این، با وجود عدم اطمینان در اقتصاد ایالات‌متحده، مانند تورم ثابت و افزایش نرخ بهره، گمانه‌زنی‌ها در مورد رکود اقتصادی بالقوه افزایش می‌یابد. در چنین سناریوهایی، تقویت دارایی‌های بیت‌کوین ممکن است به‌عنوان یک شبکه ایمنی در برابر این چالش‌های کلان اقتصادی عمل کند.

واقعیتی که به وضوح مشهود است، تاثیر ایلان ماسک و تسلا در بازار ارزهای دیجیتال است. بازار به دقت هر حرکتی را رصد می‌کند و به خوبی می‌داند که هرگونه اظهار نظر یا اقدامی از سوی تسلا در مورد بیت‌کوین می‌تواند موج‌هایی را در سراسر بخش ارزهای دیجیتال ایجاد کند و به‌طور بالقوه آن را به صعودهای بی‌سابقه‌ای سوق دهد.

در آخرین به روز رسانی سه ماهه سوم تسلا، روایت نگهداری بیت‌کوین ثابت باقی ماند. بدون هیچ گزارشی از فروش بیت‌کوین، موقعیت تزلزل‌ناپذیر تسلا به رویکردی استراتژیک در قبال دارایی‌های دیجیتال خود اشاره و دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاران را مجذوب خود می‌کند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۸۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱.۲۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۲ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸.۳۵ میلیارد دلار است که ۱۷.۱۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۱۸ میلیارد دلار است که ۵.۷۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۶.۰۴ میلیارد دلار است که ۹۳.۹۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۱:۴۸ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۸ هزار و ۳۵۴.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۸  درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۵۲.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۵ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۱۰.۲۰  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۴۰ درصد افزایش

۵-  ریپل

قیمت: ۰.۴۸۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۳۱  درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  سولانا

قیمت: ۲۳.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۶۶ درصد افزایش

۸-  کاردانو

قیمت: ۰.۲۴۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۶  درصد کاهش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۵۸۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۳.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۳ درصد کاهش

انتهای پیام

source

توسط