معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات درباره علت‌های نارضایتی مردم از سرعت اینترنت مخابرات گفت و راهکار افزایش رضایت‌مندی کاربران را سرمایه‌گذاری در بخش اینترنت ثابت شرکت مخابرات دانست. 
داوود زارعیان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته بخش اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات گفت: «این شرکت بعد از خصوصی‌سازی حدود ۱۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت نصب کرد، حال آنکه این رقم در سال‌های قبل از خصوصی‌سازی حدود ۱۵۰ هزار پورت بوده است.»
وی با تاکید براینکه این شرکت در ۹۰ درصد بخش‌ها می‌تواند اینترنت با سرعت مناسب در اختیار مشترکین قرار دهد، به علت‌های نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت پرداخت و چگونگی درخواست خود مشترک را یکی از دلایل نارضایتی کاربران عنوان کرد.
او در این زمینه گفت: «مشترکینی داریم که سرعت اینترنت ۵۱۲ کیلوبیت‌برثانیه و یک مگابایت تقاضا می‌کنند و طبیعی است با این سرعت پایین، حجم بیشتری دانلود و آپلود میسر نمی‌شود. از این‌رو نارضایتی به وجود می‌آید.»
معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات فاکتور مهم دیگری که در نارضایتی کاربران نقش دارد را بی‌اطلاعی مشترکین از اتمام حجم اینترنت دانست و افزود: «دسته دوم مشترکین ناراضی کسانی هستند که سرویس را از مخابرات یا FCP‌ها دریافت کردند و در بین ماه حجمشان به اتمام رسید و نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند حجم جدید خریداری کنند، در نتیجه سرعتشان به ۱۲۸ کیلوبیت‌برثانیه می‌رسد و فکر می‌کنند که اشکال از شبکه مخابراتی است، حال آنکه اشکال در اکانتی است که شارژ نشده و دارند استفاده می‌کنند و ممکن است مشترک ناراضی باشد.»
طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، زارعیان یکی دیگر از دلایل کاهش سطح رضایت مشترکین را افزایش مصرف در دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: «پس از کرونا مصرف اینترنت افزایش یافته و تقاضای کاربران برای سرعت اینترنت نیز حدود چهار برابر شده است و این موضوع بار زیادی را بر شبکه ارتباطی ایجاد کرده و موجب کمبود پهنای باند در برخی از ساعات شبانه‌روز شده که این امر بر سرعت اینترنت تاثیرگذار ابوده و نارضایتی را به دنبال داشته است.»
بیشتر بدانید: عبور مشترکان اینترنت ثابت از ۱۰ و نیم میلیون در کشور
وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال بهبود پاسخگویی به مشترکین هستیم، اظهار کرد: «برای رفع مشکلات مشترکین، مراکز پاسخگویی ۲۰۲۰ متمرکز و تجهیز شده و تعداد پاسخگویان افزایش یافته است. سیستم‌های این بخش تکمیل شده و همچنان نیز این بخش در حال توسعه است تا سرعت پاسخگویی افزایش یابد. سرعت پاسخگویی به مشکلات مردم در اولویت فعالیت‌های این شرکت است و برای پاسخگویان و مراکز تماس شاخص‌هایی برای رسیدگی به سوالات و مشکلات تعیین شد تا برای رفع مشکلات اقدام مطلوب صورت گیرد.»
منبع: ایسنا



تعداد مشترکان اینترنت ثابت کشور (خانگی و تجاری) که از ADSL، VDSL ،  FTTX و TD-LTE استفاده…
تعرفه اینترنت ثابت پرسرعت ADSL ،VDSL ،FTTH با توجه به نرخ دانلود از ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه…
آیا همانطور که با شیوع کرونا میزان استفاده از اینترنت در جهان بالا رفته، شاهد…
در جدیدترین گزارش سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان، سقوط یک پله ای ایران در ۲ بخش رخ…
یک عضو کانون وکلای دادگستری علت شکایت از اپلیکیشن‌های حقوقی معرفی وکیل را نه…
یک عضو کانون وکلای دادگستری علت شکایت از اپلیکیشن‌های حقوقی معرفی وکیل را نه…
رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به پاندمی آنفولانزا،…
پس از حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا از جمله بهداشت و حمل‌ونقل،…
در راستای ساخت مسکن در طرح جهش تولید مسکن، امروز وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم از…
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از آغاز به کار نخستین نیروگاه…
کمیسیون طرح صیانت در آخرین جلسه خود میزان کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی را 20…
پرداخت یارانه ۵۰ میلیون تومانی برای هر خودرو پیشنهادی جنجالی است که عضو هیات…
مسئول محیط‌ زیست شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران با اشاره به سوخت…
امروز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ دومین طرح فروش مشارکت در تولید شش محصول ایران‌خودرو…
معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات درباره علت‌های نارضایتی مردم از سرعت اینترنت…
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه خبری کلیک است. انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت ۱۴۰۰

source

توسط techkhabari