هفته گذشته شش خودروساز بزرگ دنیا، شامل جنرال موتورز، فورد، ولوو، مرسدس بنز، بی‌وای‌دی و جگوار لندرور با امضای توافق‌نامه گلاسگو متعهد شدند تا سال ۲۰۴۰ به تولید موتورهای درون‌سوز خاتمه دهند. اما در این بین خبری از تویوتا نبود، چرا که مدیران کمپانی معتقدند مناطق زیادی از دنیا آمادگی لازم برای پذیرش و استفاده از خودروهای الکتریکی را ندارند.
حتما می‌دانید تویوتا جزو بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا بوده و در سال‌های اخیر همواره در رده اول یا دوم فروش جای گرفته است. جالب اینکه به غیر از تویوتا، فولکس واگن نیز از امضای معاهده گلاسگو خودداری کرده و مدیران آن اعتقادی مشابه با همتایان ژاپنی خود دارند.
یکی از سخنگویان تویوتا در گفتگو با رویترز، علت عدم پیوستن این شرکت به معاهده گلاسگو را کافی نبودن انرژی و زیرساخت‌های شارژ، شرایط اقتصادی و عدم آمادگی مشتریان اعلام کرده و افزوده «ما آماده هستیم شتاب برقی‌سازی خودروها را افزایش دهیم و از خودروهای بدون آلایندگی مناسب حمایت کنیم.»
این سخنگوی تویوتا اضافه کرده هنوز در بسیاری از مناطق دنیا مثل آسیا، آفریقا و خاورمیانه، فضایی مناسب برای راه‌اندازی حمل و نقل کاملا پاک ایجاد نشده است. از دید وی ایجاد چنین فضایی و زیرساخت‌های مربوطه نیازمند گذشت زمان است، از این رو و با توجه به سختی‌های موجود، تویوتا ترجیح داده فعلا از پیوستن به معاهده گلاسگو خودداری کند.
تحقیقی که در آوریل گذشته انجام شده، حکایت از آن دارد میزان مالکیت خودروهای برقی در نقاط مختلف دنیا بسیار متفاوت و غیرهمگن است. این دسته از خودروها در اتحادیه اروپا، چین و آمریکا بیشترین میزان استقبال را دارند، ولی در سایر کشورها آمار فروش آنها بسیار ناچیز بوده و با اختلاف زیادی کمتر است. برای مثال در کشورهای آمریکای جنوبی که روی هم رفته بیش از ۴۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۱۸ هزار دستگاه بوده است. در قاره آفریقا هم که حدود ۱.۲ میلیارد نفر ساکن هستند، فقط و فقط ۱,۵۰۹ خودروی الکتریکی در سال گذشته به فروش رسیده است.
همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، فولکس واگن با وجود پیشگام بودن در زمینه خودروهای برقی، موضعی مشابه با تویوتا اتخاد کرده؛ این کمپانی آلمانی اعلام نموده ضرباهنگ گرایش به سمت خودروهای برقی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، به همین خاطر فعلا دلایلی کافی برای پیوستن به معاهده گلاسگو ندارد. جالب آنکه هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن گفته شاید استفاده از سوخت سنتتیک در آمریکای لاتین جزو انتخاب‌های منطقی در آمریکای لاتین در سال ۲۰۳۵ باشد.
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

نمایش


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟




نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


بازگشت به فرم ورود

source

توسط techkhabari