اخیرا گزارشی از سوی نشریه فوربز منتشر شده بود که می‌گفت اپل به‌صورت مخفیانه تبلیغ اپلیکیشن‌های فروشنده حق اشتراک را بدون اجازه در برنامه‌های شخص ثالث منتشر می‌کند تا با هدایت کاربران به سرویس پرداخت اپ استور از این خریدها کارمزد بگیرد. حالا اپل ضمن تایید این تبلیغ‌ها تصریح کرده که حدود پنج سال است با آگاهی توسعه‌دهندگان این سرویس‌ها را تبلیغ می‌کند و آن‌ها به وضوح از سمت اپ استور تبلیغ می‌شوند.
اپل می‌گوید این روش تبلیغ هیچ فرقی با خرید تبلیغات توسط خرده‌فروشی‌ها برای محصولاتی که می‌فروشند ندارد و یک مدل تجاری کاملا استاندارد است. کوپرتینویی‌ها از طریق توافق‌نامه‌ای که با توسعه‌دهندگان امضا کرده‌اند، دارای حقوق قانونی برای انتشار تبلیغات به این روش هستند.
اپل ادعاهایی که مبنی بر مخفیانه یا بی‌اجازه بودن این تبلیغات مطرح شده را کاملا اشتباه می‌داند. این شرکت می‌گوید آن‌ها به‌طور مرتب با توسعه‌دهندگان درباره این تبلیغات در تماس‌اند و بسیاری از توسعه‌دهندگان بابت این حمایت‌ها از اپل تشکر می‌کنند.
اپل می‌گوید آن‌ها تعهد دارند که منابع لازم برای موفق شدن در اپ استور را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهند. این منابع شامل کامپایلرها، ابزارهای تست و دی‌باگ، پشتیبانی فنی، SDKها، کتابخانه‌ها، APIها و غیره است و البته تبلیغات درون و بیرون از اپ استور را در بر می‌گیرد.
تبلیغات اپل از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین در سال ۲۰۲۰ برای این اپلیکیشن‌ها بیش از ۷۰ میلیون بازدید به همراه داشته است. این شرکت همین حالا هم کمپین‌های تبلیغاتی متنوعی را برای حمایت از بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن در پلتفرم‌هایی مثل گوگل، یوتیوب، اسنپ‌چت، توییتر و تیک تاک در حال اجرا دارد.
فوربز مدعی بود که اپل با استفاده از این تبلیغات میلیون‌ها دلار به درآمد توسعه‌دهندگان زیان وارد می‌کند و با ایجاد رقابت در زمینه دسترسی به فضای تبلیغات موجب افزایش قیمت تبلیغات و آسیب مضاعف به این شرکت‌ها می‌شود.
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

نمایش


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟




نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


بازگشت به فرم ورود

source

توسط techkhabari