ستاره شناسان با کمک روشی جدید توانستند اولین سیاهچاله خاموش را شناسایی کنند. این سیاه چاله بیرون از کهکشان راه شیری قرار دارد که علائمی به جز خمش نور از طریق فوتون‌ها از خود نشان نمی دهد.
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاه چاله هایی مانند سیاه چاله کشف شده در واقع هیولاهایی با جرم ستاره‌ای و از نوع ساکت هستند که به طور نامرئی در فضا شناور بوده و نشانه‌ای جز خمش نور از طریق فوتونهای رسیده به آنها از خود ندارند.
به همین دلیل اخترشناسان تلاش دارند تا از روش های جدید برای شناسایی آنها استفاده کنند. این روش‌های جدید می‌تواند به شناسایی ستارگان در مدار دوتایی قوی کمک کند. مطالعات تازه از ستاره شناسان که در مجله علمی منتشر شده است نشان می دهد در این مطالعه برای اولین بار با کمک روش جدید نوعی سیاهچاله خاموش بیرون از کهکشان راه شیری شناسایی شده است.
 در واقع این مطالعه حرکتی رو به جلو جهت آشکار سازی تکامل سیاه‌چاله‌ها محسوب می‌شود. در روش جدید از طریق چرخش یک ستاره به وجود یک سیاهچاله کوچک در ابر ماژلانی بزرگ پی برده شد. سیاهچاله در واقع کهکشان کوتوله در مدار نزدیک ما است که فاصله آن از زمین ۱۶۰ هزار سال نوری است. سیاه چاله کشف شده در یک خوشه ستاره ای قرار دارد که هزاران ستاره را در بر می‌گیرد. با کشف جدید میتوان در آینده به جستجوی سیاهچاله های درون خوشه های ستاره ای پرجمعیت حتی فراتر از کهکشان راه شیری نیز امیدوار بود.
سارا سارسین، اختر فیزیک دان دانشگاه لیورپول در مورد مطالعات اخیر می‌گوید: این نتیجه به دست آمده به ما کمک کرد تا تنها یکی از سیاهچاله های موجود را شناسایی کنیم و در واقع با پیدا کردن یکی از آنها میتوان بسیاری دیگر  از آن‌ها را در خوشه های مختلف ستاره‌ای نیز کشف کرد.

SEO & web support : AYENDA Co.