هواوی با وجود تحریم‌ها اتفاق کم‌نظیری را رقم زده بطوریکه این شرکت ادعا می‌کند لپ تاپ جدیدش مجهز به پردازنده 5 نانومتری است.

هواوی یکی از پیشرو‌ترین تولیدکنندگان فناوری است که در زمینه شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباطات فعالیت دارد. این شرکت چند ملیتی چینی اخیرا دست به اقدام بزرگی زده و اولین لپ تاپ خود را رونمایی کرده است. در نگاه اول ویژگی خاصی در این لپ تاپ دیده نمی شود اما هواوی ادعا کرده که لپ تاپ جدیدش را با پرازنده 5 نانومتری عرضه خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


لپ تاپ جدید هواوی از پردازنده 5 نانومتری بهره می‌برد

هوآوِی که امسال با ساخت پردازنده 7 نانومتری برای گوشی میت 60 توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود اکنون با وجود فشار تحریم‌ها همچنان پیشتاز است. آمریکا که با افزایش تحریم‌ها سعی از منع هواوی برای ساخت تراشه 5 نانومتری داشت، اما به نظر می‌رسد که موفق نشده و هواوی ادعا کرده که در لپ‌ تاپ جدیدش از پردازنده 5 نانومتری استفاده می‌کند.

هواوی که از پیش‌تر‌ها در لپ‌ تاپ‌های سازمانی سری Qingyun خود از پردازنده‌های اختصاصی کرین بهره می‌برد و حتی نمونه قبلی این لپ تاپ، L410، هم از سری پرازنده های Kirin 990 استفاده می‌کرد؛ حالا ادعا می‌کند که لپ تاپ جدیدش L540 مجهز به Kirin 9006C است. بر‌اساس گزارش رسانه‌های چینی، تراشه‌ی Kirin 9006C مبتنی‌ بر معماری آرم است و از چهار هسته‌ی Cortex A77 به‌ همراه چهار هسته‌ی Cortex A55 استفاده می‌کند.

پردازنده 5 نانومتری
پردازنده 5 نانومتری

یکی از هسته‌های A77 سرعت کلاک 3.13 گیگاهرتز دارد و فرکانس بقیه‌ی هسته‌های A77 به 2.54 گیگاهرتز می‌رسد. درمقابل، هر چهار هسته‌ی A55 فرکانس 2.05 گیگاهرتز دارند. تراشه‌ی جدید هواوی از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 MP22 نیز بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی های این لپ تاپ سازمانی میتوان به نمایشگر 14 اینچ 60 هرتز، باتری 56 وات‌ساعتی، درگاه‌های متنوع، 8 یا 16 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، اشاره کرد.

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ 850 دلار درنظر گرفته شده است هرچند هنوز مشخص نیست که CPUاختصاصی کرین چقدر قیمت این محصول را تغییر می‌دهد اما لپ تاپ جدید هواوی با پردازنده 5نانومتری از همین الان برای خرید در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ادعای هواوی مبنی بر استفاده‌ی پردازنده 5 نانومتری در لپ تاپ جدیدش چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط techkhabari