شرکت الکترونیک آرتز مدت‌هاست از موتور بازی‌سازی «فراست‌بایت» (Frosbite) برای تولید آثار متنوع خود استفاده می‌کند. بازی‌های متنوعی مانند فیفا و بتلفیلد، توسط همین موتور با قابلیت تخریب پذیری بالا ساخته می‌شوند و به نظر می‌رسد که این روند با ساخت شماره جدید از مجموعه مس افکت تغییر پیدا می‌کند. استودیو بایوور(BioWare) به طور جدی در حال بررسی ساخت مس افکت جدید توسط موتور بازی‌سازی آنریل است که تازه‌ترین نسخه از آن، موردتوجه توسعه‌دهندگان زیادی قرار گرفته است.
بر اساس آگهی استخدامی منتشر شده توسط الکترونیک آرتز، این بازی‌ساز آمریکایی به دنبال یک کارگردان فنی به منظور ساخت مس افکت ۵ است. اخیراً بازسازی سه‌گانه اولیه با حمایت طرفداران مواجه شود و توانست امتیازهای خوبی از سوی منتقدان نیز دریافت کند، ساخت دنباله بازی با توجه به حمایت انجام شده، منطقی است و این دقیقاً کاری است که «بایوور» به دنبال انجام آن است. اگر نگاهی به اطلاعات موجود در آگهی استخدامی بیندازیم، خواهیم دید که آن‌ها نیازمند کارگردانی آشنا با موتور بازی‌سازی آنریل هستند.
منابع متعددی، ساخت دنباله مس افکت را تائید کرده‌اند و از آنجایی که بازی در مرحله ایده‌پردازی است و تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارند، واضح است که تغییرات رادیکال از نظر فنی نیز در دستور کار استودیو قرار دارد. به نظر می‌رسد که موتور بازی‌سازی فراست‌بایت بالاخره کنار گذاشته می‌شود و استفاده از موتور آنریل انجین ۵ که دارای توانایی‌های گرافیکی و فنی منحصر به فردی است، در دستور کار قرار گرفته است.
بازی مس افکت
جالب است بدانید که استودیو بایوور، سه‌گانه اولیه را توسط موتور آنریل انجین تولید کرد و آن زمان از باندل‌ها و ابزارهای مخصوص شرکت اپیک گیمز استفاده شد. این روند با ساخت بازی «مس افکت: آندرومدا» تغییر پیدا کرد و استودیو از موتور فراست‌بایت بهره برد که فضای بازی را هم کاملاً تغییر داد. این موتور بازی‌سازی توسط عناوین مختلفی مانند بتلفیلد استفاده می‌شود و چند سالی است که مجموعه بازی فیفا هم از آن بهره می‌برد، اما به نظر می‌رسد که بایوور از آن رضایت نداشته و به دنبال بازگشت به آنریل انجین است.
دیگر بازی استودیو ‌BioWare که از موتور بازی‌سازی فراست‌بایت استفاده می‌کرد، «آنتم» بود که شکستی جدی برای این استودیو الکترونیک آرتز به حساب می‌آید و پشتیبانی از بازی نیز به طور رسمی رها شد. موتور فراست‌بایت تأثیر بزرگی روی حس و حال بازی گذاشته بود و شخصیت‌های این اثر آنلاین را کاملاً بی‌جان و بی‌حرکت نشان می‌داد. این در حالی است که شخصیت‌های سه‌گانه مس افکت، بسیار جاندار و پویا بودند. الکترونیک آرتز، استفاده از موتور فراست‌بایت را به تمامی استودیوهای تحت مالکیتش پیشنهاد می‌کند و دلیل آن هم، کاهش هزینه‌های ساخت بازی است و دیگر لازم نیست که قراردادهای رسمی با شرکت اپیک گیمز بسته شود و کمپانی دیگری وارد عمل شود.
ساخت مس افکت جدید توسط آنریل انجین، خبر خوبی برای طرفداران این مجموعه است که مدت‌هاست منتظر ساخت شماره جدید هستند. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد مس افکت ۵ منتشر نشده و منتظر خبرهای رسمی هستیم.
منبع: VentureBeat
صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ


source

توسط techkhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *