با توجه به آمار منتشر شده توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research، سامسونگ موفق شد در سه‌ماه دوم امسال به‌عنوان سومین برند برتر در زمینه‌ی فروش ساعت هوشمند در جهان شناخته شود.
سامسونگ برخلاف عملکرد حیرت‌انگیزش در بخش گوشی هوشمند، هیچ‌وقت نتوانسته بود در فروش ساعت‌های هوشمند هم این‌چنین موفق عمل کند. در نتیجه بارها دیدیم که شرکت کره‌ای در این زمینه پایین‌تر از اپل قرار داشت. البته که ساعت‌های هوشمند این شرکت در مقایسه با رقبا عملکرد بسیار خوبی دارند و این‌طور نیست که کیفیت ساعت‌های سامسونگ پایین باشد، اما همه چیز به گونه‌ای رقم خورد که غول کره‌ای در این بخش از بازار نتواند آن‌طور که انتظار می‌رفت موفق عمل کند.
این شرکت به‌تازگی از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ هم رونمایی کرد که شامل همین مدل و مدل کلاسیک می‌شوند؛ محصولاتی که در آن‌ها شاهد به‌کارگیری سیستم‌عامل WearOS گوگل هستیم که امکانات و قابلیت‌های فراوانی را به نسبت ساعت‌های نسل گذشته‌ی سامسونگ به آن‌ها افزود. همچنین این سیستم‌عامل می‌تواند به شرکت در راستای رسیدن به رتبه‌های بهتر کمک کند اما فعلا و در گزارش منتشر شده‌ی اخیر، فروش این محصولات لحاظ نشده است چرا که سامسونگ به‌تازگی از آن‌ها رونمایی کرد.
طبق گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research، به صورت کلی آمار فروش ساعت‌های هوشمند در جهان با رشد چشمگیری همراه بوده است. در سه‌ماه دوم امسال، فروش ساعت‌های هوشمند به نسبت بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته چیزی حدود ۲۷ درصد افزایش داشت که با توجه به شرایط بد حاکم بر بازار، بسیار خوب ارزیابی می‌شود. در حالی این رشد را شاهد بودیم که بسیاری از کاربران به خرید ساعت‌های هوشمند کمتر از ۱۰۰ دلار تمایل نشان داده‌اند. جالب است بدانید فروش این دسته از ساعت‌های مقرون‌به‌صرفه به نسبت سال گذشته ۵۴۷ درصد رشد داشت که حیرت‌انگیز است.
میزان فروش ساعت هوشمند در سه‌ماه نخست امسال در مقایسه با سه‌ماه نخست در سال ۲۰۲۰
به صورت کلی در بازار ساعت‌های هوشمند، اپل با اختلاف غیرقابل دسترسی (البته برای فعلا) در صدر قرار دارد چرا که موفق شد ۲۸ درصد از میزان فروش کل را به خود اختصاص دهد. این موفقیت در حالی به‌دست آمده است که شمار کاربران ساعت‌های هوشمند اپل برای اولین‌بار از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشت که این یک رکورد برای شرکت به حساب می‌آید. به گزارش Counterpoint Research، ایالات متحده‌ی آمریکا همچنان بازار اصلی و کلیدی اپل برای ساعت‌های هوشمند این شرکت به حساب می‌آید چرا که بیش از نیمی از اپل‌واچ‌ها در این بازار به فروش می‌رسند.
در حال حاضر آمریکای شمالی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین بازار ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید و بعد از آن هم چین قرار دارد. با این حال هندوستان در این بین بیشترین رشد را داشت که دلیل اصلی آن هم افزایش ساعت‌های هوشمند با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار و در عین حال با قابلیت‌های فراوان است. به‌خصوص قابلیت‌های جذابی نظیر سنجش اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب و چیزهایی از این دست.
هندوستان قبلا فقط دو درصد از سهم بازار را در بخش ساعت‌های هوشمند در اختیار داشت اما امسال این میزان به ۳ برابر یعنی ۶ درصد رسید تا شاهد بیشترین میزان رشد در این کشور باشیم. دلیل اصلی این موضوع هم حضور پررنگ برندهایی نظیر شیائومی، ریلمی، اوپو و ظهور شرکت‌های هندی نظیر boAt و Noise است که باعث شدند این کشور پرجمعیت پیشرفت زیادی در این بخش داشته باشد.
نکته‌ی جالب در رابطه با دومین برند برتر از لحاظ فروش ساعت هوشمند است که بالاتر از سامسونگ هم قرار دارد. در رابطه با هواوی صحبت می‌کنیم که هرچه در فروش گوشی هوشمند به دلایل مختلف نظیر تحریم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ناموفق بوده است، در فروش ساعت‌های هوشمند توانست خوب عمل کند. با این حال در بین پنج برند برتر در این زمینه، هواوی تنها شرکتی بود که به نسبت سال گذشته کاهش میزان فروش را تجربه کرده است.
به اعتقاد Counterpoint Research، تنها دلیلی که باعث این اتفاق شد، اتفاقاتی است که برای بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت افتاده است. طبیعتا وقتی شرکتی نتواند در فروش گوشی هوشمند موفق عمل کند، قطعا در فروش ساعت هوشمند هم شکست خواهد خورد. البته این تازه شروع کاهش میزان فروش ساعت‌های هواوی است چون به نظر می‌رسد فصل به فصل این آمار بدتر هم خواهد شد تا جایی که اتفاقی مشابه بخش گوشی هوشمند برای این شرکت رخ دهد.
میزان فروش ساعت‌های هوشمند بر اساس سیستم‌عامل در سه‌ماه نخست سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱
همان‌طور که می‌بینید، بعد از سیستم‌عامل WatchOS اپل، از سال ۲۰۱۸ تاکنون این تایزن بوده که توانسته نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. تایزن سیستم‌عامل اختصاصی سامسونگ است که تا سال گذشته در ساعت‌های هوشمند این شرکت به کار گرفته می‌شد. اما از امسال سامسونگ تصمیم گرفت از WearOS گوگل به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض گجت‌های خود استفاده کند تا بدین ترتیب یک نبرد هیجان‌انگیز را برای سه‌ماه سوم و چهارم امسال شاهد باشیم.
باید دید آیا همکاری سامسونگ و گوگل در زمینه‌ی تولید محصولی برای رقابت با اپل واچ‌ها نتیجه خواهد داد یا اینکه باز هم این شرکت کوپرتینویی خواهد بود که در امر فروش ساعت هوشمند بی‌رقیب باقی می‌ماند.
منبع: GSMArena


source

توسط techkhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *