به نقل از آی‌تی ایران؛ خریداران مرد دو برابر زنان و بازه اصلی زمان خرید بین ساعات ۱۱تا ۱۵ است
پربازدیدترین زمان‌ها در دیجی‌کالا چه زمانی است؟ گزارش دیجی‌کالا در سال ۹۹ که روز این هفته منتشر شد دارای اطلاعات جالبی از رفتار خرید کالاست از جمله اینکه کاربران در چه زمانی از دیجی‌کالا بازدید می‌‌کنند.
زمان بازدید از دیجی‌کالا را باید به معنی جست و جوی خرید دانست به این ترتیب این گزارش نشان دهنده این است که بین ساعات ۱۱ تا ۱۵ و همچنین ساعت ۲۲ شب و نیمه شب (‌ساعت ۱۲)  بیشترین زمان بازدید از دیجی‌کالاست.
پربازدیدترین زمان‌ها در دیجی‌کالا. ساعات ۱۱ تا ۱۵ و همچنین ۱۲ و ۲۲ شب جزو شلوغترین زمان‌های جست و جو خرید از دیجی‌کالاست
مشخص شدن اینکه بین ساعت ۱۱ تا ۱۵ یکی از پربازدیدترین زمان‌های دیجی‌کالاست تا اندازه‌ای می‌تواند عجیب به نظر بیاید چراکه بخش قابل توجهی از مردم در این ساعات ممکن است سرکار باشند و اتفاقا همین موضوع باعث واکنش برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم شد.

با این حال پربازدیدترین زمان‌ها در دیجی‌کالا این موضوع را یادآوری می‌کند زمان خرید یک شاخص مهم در تشخیص رفتار خرید کاربران است و حتی اگر این رفتار نشان دهنده این باشد که کاربران می‌توانند در زمان کاری اقدام به خرید کالا کنند شاهد تغییر رفتار خرید سنتی هستیم که بسیاری از مردم خریدهای خود را به بعد از ساعات کاری یا روزهای نیمه تعطیل و تعطیل موکول می‌کردند.
البته همچنان که برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به آن اشاره کردند تفکیک جنسیتی پربازدیدترین زمان‌ها در دیجی‌کالا و  همچنین مقایسه زمان خرید شهرهای مختلف می‌توانست تحلیل دقیق‌تری از این رفتار خرید و جامعه خریدار کالا در ایران به دست دهد.
البته دیجی‌کالا البته در این گزارش دو داده دیگر را هم در اختیار  گذاشته که می‌توان به این تحلیل اضافه کرد. نخست اینکه ۶۸ درصد خریداران دیجی‌کالا مرد هستند و دوم اینکه حدود ۴۰ درصد آنها در بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند.
بیشترین سفارش از دیجی‌کالا را مردان انجام میدهند و تقریبا دوبرابر بیشتر از زنان هستند. بازه اصلی سنی کاربران دیجی‌کالا ۲۵ تا ۳۴ سال است
با کنار گذاشتن اطلاعات پربازدیدترین زمان‌ها در دیجی‌کالا و تفکیک  جنسیتی خریداران و سن آن‌ها  در کنار هم تا اندازه‌ای می‌توان نتیجه گرفت که گزاره « بیشترین سفارش از دیجی‌کالا در زمان حضور در محل کار توسط مردان انجام می‌گیرد » تحلیل نسبتا دقیقی است.
با این حال نمی‌توان از نظر دور داشت که بازه سنی کاربران دیجی‌کالا نشان دهنده این موضوع هم هست که احتمالا زنان شاغل هم بخش مهمی از کاربران دیجی‌کالا را تشکیل می‌دهند.
سخت بتوان قضاوت کرد خرید آنلاین در محل کار را می‌توان یک رفتار مفید از نظر کارفرمایان به حساب آورد یا نه. این موضوع ثابت شده که خرید نه فقط یک اقدام الزامی برای تامین مایحتاج و لوازم بلکه یک رفتار با انگیزه‌های روانشناسانه هم هست.

بازه سنی کاربران دیجی‌کالا نشان دهنده این موضوع هم هست که احتمالا زنان شاغل هم بخش مهمی از کاربران دیجی‌کالا را تشکیل می‌دهند.

خرید کالا حس خوبی را در همه  ایجاد می‌کند و چرخش در لابه‌لای ویترین‌های مختلف نوعی سرگرمی و دورشدن از واقعیت‌های تلخ روزمره – که کم هم نیست – هست.  داشتن انگیزه خرید در محل کار می‌تواند با احساساتی از این دست عجین باشد و این‌ها چیزهایی نیست که با اعداد و ارقام بازدید قابل تحلیل شود.
از سوی دیگر دیگر پیک‌های پربازدیدترین زمان‌ها در دیجی‌کالا  یعنی ساعات ۱۰ و ۱۲ شبک هم دارای  تفسیرهای مربوط به خود است. البته اگر  دیجی‌کالا بتواند در گزارش‌های بعدی خود تفکیکهای نوع کالا را به زمان خرید و جنسیت خریدار هم اضافه کند جزییات جذاب‌تری از رفتار خرید کاربران به دست خواهد آمد.
پرسش این است خریدهای آنلاین آخر شب عمدتا توسط چه کاربرانی انجام می‌شود؟ کاربرانی که بعد از مشورت خانوادگی به تصمیمی برای خرید کالا رسیده‌اند؟ یا بازمانده روز به پایان رسیده و پیش بینی روز بعد آنها را به این نتیجه رسانده است.
هرچه باشد به نظر می‌رسد خرید آنلاین در حال گرفتن سهم از زمان‌هایی است که پیش از این مردم در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراندند. تحلیل این تغییر رفتار و تاثیر اقتصادی آن هم می‌تواند جالب باشد که در مطالب دیگری به آن بپردازیم.
به هر حال پربازدیدترین زمان‌ها در دیجی‌کالا نشان دهنده اطلاعات و تحلیل‌های جالبی است. شما هم اگر در این زمینه تحلیل یا نظری دارید در بخش نظرات با ما و دیگران در میان بگذارید.
جزییات بیشتری از گزارش دیجی‌کالا را می‌توانید در این جا ببینید.
این مطلب اولین بار در آی‌تی ایران منتشر شده و در اتاق خبر دیجی‌کالا باز نشر شده است.


source

توسط techkhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *