مؤسس Invaders Studios می‌گوید تنها آثار تک‌پلتفرمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس‌های جدید از تمام قدرت تکنولوژی‌های جدید بهره می‌برند و کنسول سونی در زمینه SSD گوی سبقت را از رقیب خود ربوده است.
هنوز به یک‌سالگی عمر کنسول‌های نسل نهم نرسیده‌ایم؛ اما همچنان برای بسیاری رصد سیاست‌های سونی و مایکروسافت در قبال آن‌ها جذاب است. تا این لحظه ردموندی‌ها به لطف سرویس قدرتمند و محبوب گیم‌پس خود تمرکز زیادی روی قابلیت backwards compatibility و آثار بین نسلی داشته‌اند و در مقابل، سونی در تلاش برای تولید و انتشار بازی‌های انحصاری بزرگی چون Horizon Forbidden West، نسخه جدید God of War و Gran Turismo 7 است.
در کنار تکنولوژی‌های مشابه استفاده‌شده در دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، تفاوت‌هایی در سخت‌افزار آن‌ها دیده می‌شود. قلب تپنده هر دوی این کنسول‌ها پردازنده شخصی‌سازی‌شده Zen 2 است؛ پردازنده‌ای که در کنسول مایکروسافت با سرعت کلاک ۳٫۸GHZ و در کنسول رقیب با سرعت ۳٫۵ وظایف محول‌شده را انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد از لحاظ پردازنده کمی کفه‌‌ی ترازو به‌ نفع ایکس باکس سری ایکس سنگینی می‌کند؛ اما از طرف مقابل، سرعت و قدرت SSD استفاده‌شده در پلی استیشن 5 با پهنای باند بین ۵٫۵GHZ (اطلاعات خام) و ۸GHZ-۹GHZ (اطلاعات فشرده) در مقایسه با پهنای باند ۲٫۴GHZ (اطلاعات خام) و ۴٫۸GHZ (اطلاعات فشرده) ایکس باکس سری ایکس، این ضعف را جبران می‌کند.
میشل جیانونه، مؤسس استودیوی Invaders Studios، طی گفت‌وگویی از نحوه استفاده بازی‌سازها از ویژگی‌های کنسول‌های جدید و مقایسه آن‌ها با نسل هشتم صحبت‌های جالبی کرده است:

اولین و منطقی‌ترین تفاوت به سرعت بارگذاری اطلاعات مربوط است. توانایی دسترسی سریع به اطلاعات این امکان را به ما می‌دهد تا بارگذاری بدون وقفه‌ای داشته باشیم و از مکث‌های طولانی میان یک نقطه از نقشه به سایر نقاط جلوگیری شود. اگر تمام عناصر را عمیقاً آنالیز کنیم، متوجه می‌شویم که سرعت بالای دسترسی به فایل‌ها تا چه حد روی روند طراحی بازی تأثیرگذار است. کافی است به کاری که استودیوی اینسامنیاک گیمز با بازی Ratchet and Clank: Rift Apart کرده است، فکر کنید.

در حال حاضر تنگنای موجود در واقع همان ماهیت آثار نسل فعلی و کانسپت و ایده مولتی‌‎پلتفرم است؛ بنابراین ما تنها در بازی‌های انحصاری که برای یک پلتفرم تولید و عرضه می‌شوند، شاهد بهره‌مندی از تمام این تکنولوژی‌های نسل جدید هستیم.

اولین و منطقی‌ترین تفاوت به سرعت بارگذاری اطلاعات مربوط است. توانایی دسترسی سریع به اطلاعات این امکان را به ما می‌دهد تا بارگذاری بدون وقفه‌ای داشته باشیم و از مکث‌های طولانی میان یک نقطه از نقشه به سایر نقاط جلوگیری شود. اگر تمام عناصر را عمیقاً آنالیز کنیم، متوجه می‌شویم که سرعت بالای دسترسی به فایل‌ها تا چه حد روی روند طراحی بازی تأثیرگذار است. کافی است به کاری که استودیوی اینسامنیاک گیمز با بازی Ratchet and Clank: Rift Apart کرده است، فکر کنید.
در حال حاضر تنگنای موجود در واقع همان ماهیت آثار نسل فعلی و کانسپت و ایده مولتی‌‎پلتفرم است؛ بنابراین ما تنها در بازی‌های انحصاری که برای یک پلتفرم تولید و عرضه می‌شوند، شاهد بهره‌مندی از تمام این تکنولوژی‌های نسل جدید هستیم.
جیانونه همچنین در بخشی از مصاحبه خود در مورد قیاس  SSD پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، تأکید کرد که «به اعتقاد ما، سونی در این زمینه برگ برنده را در دست دارد.»
طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، بازی Daymare: 1994 Sandcastle، ساخته استودیوی Invaders Studios، قرار است در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم پی‌سی و کنسول‌های نسل هشتم و پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روانه بازار شود.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

داغ‌ترین‌های امروز

سرورهای زومیت توسط پارس پک میزبانی می‌شود.

source

توسط techkhabari

نظرات بسته هستند.