فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس تأیید کرد که غول ردموندی در صدد ایجاد فروشگاه بازی‌های ایکس باکس برای دو پلتفرم اندروید و iOS است.

مایکروسافت پس از خرید چندین بازی‌ساز و استودیو در چند سال گذشته، در فکر ایجاد فروشگاه بازی‌های Xbox برای دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است. از آنجایی که اپل و گوگل به طور فزاینده ای مجبور می شوند پلتفرم های خود را برای فروشگاه های برنامه های شخص ثالث باز کنند، راه برای توسعه موبایل مایکروسافت کمی روشن شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فروشگاه بازی‌های ایکس باکس برای اندروید و آیفون عرضه می‌شود

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که در حال کار بر روی ساخت یک فروشگاه بازی با برند Xbox برای اندروید و iOS است. اخبار مربوط به چنین فروشگاه بازی برای اولین بار در هنگام خرید Activision-Blizzard توسط این شرکت در سال گذشته منتشر شد. در آن زمان، گزارش شد که مایکروسافت ممکن است سال‌ها تا عرضه چنین فروشگاهی برای اندروید و iOS فاصله داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که همه چیز به سرعت پیش می‌رود.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس تأیید کرد که مایکروسافت در حال پیشبرد برنامه خود است و با چندین شریک صحبت می کند تا فروشگاه بازی های ایکس باکس را به پلتفرم های غیر مایکروسافت برساند. یکی از مدیران مایکروسافت حتی ادعا کرد که این شرکت علاقه‌مند است فروشگاه بازی های ایکس باکس را به پلتفرم های نینتندو و سونی بیاورد، اما فیل اسپنسر به سرعت این ادعاها را رد کرد.

فروشگاه بازی‌های ایکس باکس

فیل اسپنسر در طی مصاحبه ای در CCXP، یک کنفرانس کمیک در برزیل، گفت:

«این بخش مهمی از استراتژی ما است و چیزی است که ما امروز به طور فعال روی آن کار می کنیم؛ نه تنها به تنهایی، بلکه با شرکای دیگری صحبت می کنیم که مایلند انتخاب بیشتری داشته باشند برای اینکه چگونه می‌توانند از طریق تلفن کسب درآمد کنند. فکر نمی‌کنم چند سال دیگر باشد، فکر می‌کنم زودتر از این باشد. برای اطمینان از اینکه ایکس‌باکس نه تنها امروز، بلکه برای ۱۰، ۲۰ سال آینده همچنان سرگرم‌کننده باشد، باید در بسیاری از زمینه‌ها قوی باشیم.»

در حالی که گوگل محدودیت‌های اندروید را کاهش داده و به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه می‌دهد آزادانه‌تر فعالیت کنند، ما شاهد ظهور هیچ فروشگاه اپلیکیشن محبوبی نبودیم. از سوی دیگر، اپل همچنان به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث در iOS و iPadOS اجازه فعالیت نمی‌دهد.

اپل دلایل خاص خود را دارد که بیشتر آن‌ها رنگ و بوی دیگری نظیر حفظ انحصار و سود بیشتر دارند و بحث امنیت کاربران کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد؛ اما مقررات احتمالی اتحادیه اروپا می‌تواند اپل را مجبور کند تا پلتفرم خود را برای پذیرا شدن فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث باز کند. وقتی این اتفاق بیفتد، می‌توانیم فروشگاه بازی‌های ایکس باکس را در آیفون و آی‌پد نیز ببینیم.

اما بد نیست به یک نکته نیز اشاره کنیم. سامسونگ در حال حاضر شریک خوبی برای مایکروسافت است و این شرکت تلفن‌های خود را با چندین برنامه از پیش نصب شده و خدمات مایکروسافت عرضه می‌کند. پس این احتمال وجود دارد زمانی که مایکروسافت فروشگاه بازی‌های ایکس باکس را برای اندروید راه‌اندازی می‌کند، سامسونگ می‌تواند جزو اولین برندهایی باشد که آن را روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی از قبل نصب می‌کند و در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

در حال حاضر، عناوین بازی AAA زیادی در اندروید در مقایسه با آیفون و آیپد وجود ندارد. اگر یک فروشگاه بازی عناوین بازی AAA بیشتری را با خریدهای فردی یا اشتراک ماهانه به پلتفرم بیاورد، می‌تواند طرفداران زیادی برای این سرویس پیدا کند، به خصوص که این روزها بازی در بین جوانان رایج‌تر شده است. با این حال، برای موفقیت آن، مجموعه بازی‌ها و کل تجربه فروشگاه باید بسیار خوب باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تصمیم مایکروسافت به ایجاد فروشگاه بازی‌های ایکس باکس در اندروید و iOS چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

source

توسط techkhabari